Između Tokija i Osake
26

Japan planira izgraditi 500 kilometara dugu podzemnu pokretnu traku za transport tereta

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Japan planira između Tokija i Osake napraviti 500 kilometara dugu podzemnu pokretnu traku za transport tereta.

Njome će se moći transportovati količina tereta jednaka količini tereta koja se svaki dan transportuje s 25.000 kamiona. Donijet će tri glavna benefita.

Prvi je da će se smanjiti saobraćajne gužve, drugi je da će se smanjiti emisija štetnih tvari u saobraćaju i da će se ublažiti nedostatak radne snage, što je sve izraženiji problem kako japansko stanovništvo stari. Naime, prema podacima Svjetske banke, ova zemlja je prije 30 godina imala 87 miliona radno sposobnih stanovnika, a sada ima 73 miliona radno sposobnih stanovnika.

Ovi negativni trendovi su izazov za japansku logističku industriju. Jedna od posljedica tih trendova je nedostatak profesionalnih vozača. Procjena je da će izgradnja podzemne pokretne trake koštati 23 milijarde dolara te da će ova traka u funkciji biti od 2034.

No, Japan nije jedina država koja namjerava napraviti nešto ovako. Švicarska također planira izgraditi podzemni transportni tunel dug 500 kilometara. Tunel će biti 80 metara ispod površine tla i imat će pokretne trake koje će biti pokretane obnovljivim izvorima energije. Time će se za 80 posto smanjiti emisija štetnih tvari u saobraćaju. Ovim tunelom će se skratiti vrijeme transporta tereta, ali će vozila i dalje biti potrebna u posljednjoj fazi transporta.