Kina će do 2025. učetverostručiti proizvodnju katoda za baterije električnih vozila
Dok Kina već upravlja sa 74,3 posto globalnog proizvodnog kapaciteta katoda, bitne komponente EV baterija, Rystad izvještava da je zemlja na putu da učetverostruči vlastiti opseg proizvodnje do kraja 2025. godine, pozicionirajući se tako da poveća svoj udio na 83,8 posto globalne proizvodnje katoda u sljedeće četiri godine.
Prema izvještaju, koji je objavljen u julu, povećana kineska kontrola tržišta dolazi na račun drugih velikih azijskih ekonomija.
Procjenjuje se da će kapaciteti u Južnoj Koreji pasti sa 18,9 na 11,8 posto do 2025. godine, dok će u Japanu njegov udio pasti sa 5,5 na 1,9 posto u istom periodu.
S druge strane, Evropa će ostati relativno neoštećena. Na putu da doživi najveći rast tržišta katoda do 2025. godine, s predviđenom godišnjom stopom rasta od 53 posto, udio kontinenta u globalnom katodnom kapacitetu će se povećati na 1,4 posto, procjenjuje Rystad.
Većina kapaciteta na evropskom tržištu bit će pripisana hemijskoj kompaniji Johnson Matthey, koja trenutno testira pilot postrojenje katode u Billinghamu u Velikoj Britaniji, a očekuje se da će pokrenuti dvije velike katodne linije u Finskoj i Poljskoj. Slično, očekuje se da će globalni udio Sjeverne Amerike ostati stabilan na jedan posto.
"Veliki proizvođači električnih vozila planiraju izgraditi pogone za proizvodnju automobila u Evropi i Sjevernoj Americi, što je ohrabrilo planove za ulaganje i povećanje lokalnih kapaciteta proizvodnje katode", rekao je Edison Luo, analitičar tima Rystad Energy za materijale za baterije.
No, uprkos predviđenoj stabilnosti njihovih tržišta, udio u globalnim kapacitetima Evrope i Sjeverne Amerike i dalje blijedi u odnosu na kineski. Razlozi za to su brojni, ali se u velikoj mjeri mogu pripisati nesigurnom izvoru kobalta, glavnog sastojka katoda baterija od nikla, kobalta i mangana/aluminija (NCM/NCA), koje proizvode evropska i sjevernoamerička tržišta.
"Industrija baterija radi na smanjenju upotrebe kobalta zbog nekoliko pitanja vezanih za njegovu proizvodnju, uključujući etički složene lance snabdijevanja, ograničenu količinu koja se može iskopati i visoku cijenu sirovine", navodi se u izvještaju.
EV katode baterija dolaze u dva dominantna oblika: NCM/NCA i litij - željezo fosfat (LFP). Početkom 'trenda bez kobalta' u industriji, sjevernoamerička i evropska tržišta morala su ograničiti upotrebu kobalta u svojim NCM/NCA katodama. Njihova alternativna strategija je umjesto toga povećati sadržaj katoda u niklu.
Ovaj kontra pristup ipak postavlja ograničenja, budući da izvještaj objašnjava da visok sadržaj nikla dovodi do smanjene otpornosti na toplinu i opasnosti od požara, čime se nastavlja usko grlo s kojim se susreću sjevernoamerička i evropska tržišta katoda.
Dok su evropsko i sjevernoameričko tržište pokušali uspješno prilagoditi svoju proizvodnju katoda kako bi izostavili upotrebu kobalta, Kina je zaobišla ova pitanja usmjeravajući svoje napore na to da postane najveće tržište za katode LFP.
Ove katode su jeftinije za proizvodnju, smanjuju ovisnost Kine o stranom uvozu, jer ima svoje uzvodne rudnike litija i, što je najvažnije, ne zahtijevaju ni kobalt ni nikl za njihovu proizvodnju. Ova kombinacija faktora stvorila je donekle savršenu oluju za Kinu da preuzme uzde.
"Opskrba i nabavka ključnih sirovina ostaje usko grlo za industriju uprkos ulaganjima izvan Azije, a Kina će kapitalizirati rastuću potražnju na tržištu", rekao je Luo.