Lekcije BYD-ovog preuzimanja svjetskog trona u prodaji električnih vozila: Nemojte ponižavati Kinu
Proizvodnja automobila i kamiona je važna u evropskoj i američkoj ekonomiji, a njihova prodaja na stranom tržištu predstavlja značajan izvoz. Vrijednost američkog izvoza je 2022. godine iznosio 55 milijardi dolara, dok je izvoz Evropske unije iznosio 174 milijarde dolara.
S obzirom na to da električna vozila postaju izbor sve većeg broja kupaca, kineski proizvođači su primorani povećavati svoj tržišni udio i smanjiti izvoz sa Zapada. To je posebno slučaj na tržištima država u razvoju, gdje postoji potreba za cjenovno povoljnijim električnim vozilima. Ovo nije samo makroekonomsko i geopolitičko pitanje.
Izvršni direktor Forda Jim Farley je prošle godine izjavio da Ford kao glavne konkurente vidi Kineze, a ne General Motors (GM) ili Toyotu.
Kineska električna vozila su sve konkurentnija dijelom zbog strateških odluka donesenih prije više od jedne decenija, kako u samim kompanijama, tako i na nacionalnom nivou, a koje se odnose na razvoj kapaciteta za korištenje obnovljivih izvora energije.
Kine je 2009. godine, nakon početka globalne recesije, pokrenula niz programa subvencija za obnovljive izvore energije, što se odnosilo i na finansijsku podršku za električna vozila. Tada su to učinile i Sjedinjene Američke Države, ali je kineska finansijska podrška bila veća i duža. Pretpostavka je da su kineske subvencije od 2009. do 2022. iznosile desetine milijardi dolara, ako ne i više.
Zbog toga kineske kompanije predvode proizvodnju tehnologija za obnovljive izvore energije - od solarnih panela do litij-jonskih baterija. Ovo je lekcija kompanijama iz drugih sektora, izvan energetske i automobilske industrije, a to je da je na vlastitu odgovornost potrebno zanemariti rizike u energetskoj tranziciji.
Potražnja za tehnologijama u domenu obnovljivih izvora energije oblikuje niz proizvoda i usluga, a oni koji budu prvi bit će nagrađeni, piše američki list Time.