Šef Saveza za hranu i piće (FDF) Ian Wright, na skupu Instituta za vladu, kazao je kako sistem da je sve u svakom trenutku dostupno više ne funkcioniše te smatra da više neće ni funkcionisati.
Wright je upozorio da Britaniju čeka stalna nestašica. Međutim, to ne znači da će zemlja ostati bez hrane, naglasio je.
No, glasnogovornik vlade rekao je da ne priznaje tvrdnje o trajnoj nestašici.
"Velika Britanija ima izuzetno otporan lanac opskrbe hranom koji se odlično snašao u odgovoru na izazove bez presedana. Preduzimamo korake kako bismo podržali preduzeća u rješavanju niza pitanja, od pandemije do nestašice vozača teretnih vozila u cijeloj Evropi", rekao je.
Dodao je da je podrška uključivala povećanje broj sezonskih radnika na 30.000 viza za radnike koji dolaze u Veliku Britaniju na najviše šest mjeseci, kao i paket mjera za rješavanje nedostatka vozača teretnih vozila, koji će pojednostaviti proces dobijanja dozvole.
FDF predstavlja više od 800 kompanija za proizvodnju hrane i pića u Velikoj Britaniji.
Wright je naglasio da su britanski kupac i potrošač ranije mogli očekivati da će skoro svaki proizvod biti na polici supermarketa ili u restoranu sve vrijeme. To je sada, kaže, gotovo i neće više biti tako.
Kako se sektor prilagođava strukturnim promjenama na tržištu rada, Wright je rekao da firme moraju donositi odluke o tome kojim će proizvodima dati prioritet.
"Prošle sedmice cijeli istok Engleske u osnovi nije bio opskrbljen flaširanom vodom jer jednostavno nije bilo moguće da preduzeća koja premještaju te stvari snabdijevaju to i sve ostalo. Stoga su preduzeća donijela odluku da daju prednost proizvodima s većom maržom", objasnio je.
Prema FDF-u, industriji hrane i pića nedostaje oko pola miliona radnika, ili jedan od osam od ukupne radne snage.
Wright je rekao da je nedostatak uzrokovan kombinacijom brojnih faktora. Upozorio je da će se nastali problemi u lancu opskrbe pogoršati, dodajući da "nakon pogoršanja neće uskoro biti bolje".
Nekoliko kompanija, uključujući supermarkete, pubove i restorane, okrivilo je nedostatak vozača teretnih vozila (HGV) što je izazvalo probleme u njihovim lancima snabdijevanja, uključujući nestašicu nekih proizvoda.
Za nedostatak vozača kamiona također se krive radnici iz EU koji su napustili Veliku Britaniju nakon Brexita, kao i tokom pandemije i poreznih promjena zbog kojih je vozačima iz drugih dijelova Evrope skuplje raditi ili biti zaposleni u Velikoj Britaniji. Wright je rekao da su hiljade radnika prešle na online maloprodajni sektor od pandemije.
"Gotovo je sigurno da je jedan od glavnih pokretača nedostatka vozača kamiona s kojim se suočavamo to što su kvalificirani vozači teških teretnih vozila postali vozači distribucije za Tesco i Amazon, jer su to ljepši poslovi i ne zahtijevaju da ustanete u 4 ujutro, a i bolje su plaćeni", rekao je.