Višegodišnji problem
168

Prijevoznici prijete blokadom prilaza Aerodromu u Tuzli

A. K.
Na tuzlanskom aerodromu djeluje 13 rent a car agencija i isto toliko taksi prijevoznika (Foto: A. K./Klix.ba)
Na tuzlanskom aerodromu djeluje 13 rent a car agencija i isto toliko taksi prijevoznika (Foto: A. K./Klix.ba)
Grupa registrovanih taksi prijevoznika i vlasnika rent a car agencija iduće sedmice će blokirati prilaz Međunarodnom aerodromu Tuzla zbog, kako tvrde, konkurencije koja im na nezakonit način ugrožava poslovanje.

Na Međunarodnom aerodromu Tuzla trenutno djeluje 13 rent a car agencija te isto toliko taksi prijevoznika čiji je posao u ovom trenutku skoro pa u potpunosti neprofitabilan.

Prema njihovim tvrdnjama, razlog leži u činjenici da trenutno tri kompanije, pod krinkom rent a cara, nelegalno obavljaju cestovni prijevoz putnika, a s obzirom na to da nadležni do danas nisu riješili problem, oni su spremni na blokadu prilaznog puta tuzlanskom aerodromu, što najavljuju za 28. maj ove godine.

"Nelojalna konkurencija vrši nelegalan cestovni prijevoz putnika, kontinuirano već nekoliko godina. Žalili smo se svim mogućim institucijama, među kojima su i Ministarstvo saobraćaja TK i Kantonalna uprava za inspekcijske poslove. Ukazujući na problem, do danas nismo dobili nikakav odgovor, a ljudi i dalje rade nelegalno, ugrožavajući nama egzistenciju", kaže za Klix.ba Almir Avdić, vlasik rent a car kuće Magus Centar.

Almir Avdić (Foto: A. K./Klix.ba)
Almir Avdić (Foto: A. K./Klix.ba)

On navodi da nelojalna konkurencija djeluje bez adekvatnih licenci i dozvola, odnosno obavljaju cestovni prijevoz putnika, što je suprotno zakonu.

"Oni koriste putnička vozila 4+1 i kombi vozila 8+1 za javni prijevoz putnika s Međunarodnog aerodroma Tuzla prema Kozarcu, Prijedoru, Sanskom Mostu, Banjoj Luci, Sarajevu te ostalim destinacijama. Zbog toga smo finansijski oštećeni jer ne dolazimo na letove koji saobraćaju iz Švedske. Oni su uzeli primat, a po ustaljenoj matrici nam uzimaju putnike. Znatno su i jeftiniji te naprimjer za prijevoz do Sarajeva po putniku uzimaju 25 KM ili do Banje Luke 50 maraka. Cijena sama po sebi pokazuje nelogičnosti u radu", dodaje Avdić.

Zbog nemogućnosti ostvarivanja profita, kako navodi naš sagovornik, dvije respektabilne rent a car kuće već su napustile aeorodrom, a upitan je opstanak i ostalih. Također, ništa bolja situacija nije ni kod taksi prijevoznika.

Taksisti i vlasnici rent a car agencija odustaju od poslovanja na aerodromu (Foto: A. K./Klix.ba)
Taksisti i vlasnici rent a car agencija odustaju od poslovanja na aerodromu (Foto: A. K./Klix.ba)

Živinički taksista Safet Šehić već osam punih godina putnicima pruža usluge prijevoza s Međunarodnog aerodroma Tuzla. Kako ističe, zbog nelojalne konkurencije, pet taksi prijevoznika u proteklim mjesecima odustalo je od posla.

"Oni koji su odustali više nisu u mogućnosti plaćati naknade aerodromu, odnosno zakup površine s koje obavljamo djelatnost. Svi koji su ostali i dalje plaćaju zakup, međutim ni mi ne znamo koliko ćemo još moći opstati", naveo je Šehić, istaknuvši da tuzlanski aerodrom nema ingerencija u rješavanju ovog problema.

Safet Šehić (Foto: A. K./Klix.ba)
Safet Šehić (Foto: A. K./Klix.ba)

Objašnjavajući nam matricu po kojoj djeluje nelojalna konkurencija, Šehić navodi da djelatnici nakon slijetanja aviona odmah vrbuju osam putnika, a onaj koji posljednji dođe potpisuje se kao vođa organizirane grupe koja je stigla, čime se izbjegavaju odredbe zakona.

"Već šest punih godina mi se borimo s ovim problemom, a dosad smo uputili više od 20 dopisa raznim institucijama. Međutim, borbu sada moramo nastaviti protestom. S obzirom na to da po zakonu ne smijemo blokirati aerodrom, koji predstavlja međunarodni granični prijelaz, odlučili smo se za blokadu prilazne ceste. Imamo podršku Tuzla i Sarajevo taksija, koji će nam se pridružiti na protestnom okupljanju, jer naš problem konačno mora biti riješen", istaknuo je Šehić koji obnaša i funkciju predsjednika Udruženja "Živinice taksi".

Kako je navedeno u Zakonu o cestovnom prometu FBiH, taksi prijevoz mogu obavljati isključivo vozila 4+1, odnosno ona koja uz vozača primaju maksimalno četiri putnika. Također, zakon kaže da se rent a car usluge mogu vršiti vozilom koje uz vozača ima četiri, a maksimalno sedam putnika te da korisnik rent a car vozila ne može vršiti javni prijevoz iznajmljenim vozilom, što se dešava na Međunarodnom aerodromu Tuzla već godinama.