Tradicionalni barkodovi bi za dvije godine mogli otići u prošlost
Globalna organizacija koja nadgleda njihovu upotrebu rekla je da će moćniju alternativu trgovci imati u roku od dvije godine. Pojedini prodavci pak već isprobavaju kodove nove generacije.
Novi kodovi sadrže datum prodaje, uputstva za proizvode, alergene i sastojke, kao i cijene. Njihova implementacija značit će "zbogom staromodnom barkodu", prema GS1, međunarodnoj neprofitnoj organizaciji, koja održava globalni standard za barkodove.
Tesco ih je počeo koristiti na nekim proizvodima, a druga ispitivanja su pokazala da se otpad kvarljive hrane, kao što je perad, može smanjiti ugrađivanjem datuma prodaje u nove QR kodove, što omogućava dinamičnije sniženje cijena. Coca-Cola je također koristila novu generaciju kodova na određenoj količini proizvoda.
Pojedini stručnjaci smatraju da su izvještaji o skorom nestanku barkoda preuranjeni, ističući da je ne postoji velika potreba za novim kodovima, a da je trošak redizajniranja ambalaže preveliki.