Dolazi nova generacija
64

Tradicionalni barkodovi bi za dvije godine mogli otići u prošlost

Piše: N. V.
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock
Barkod - oznaka na proizvodima, koja izgleda kao zebrine pruge, sveprisutna je posljednjih 50 godina, ali su mu sada dani odbrojani. Preciznije rečeno, riječ je o periodu od dvije godine nakon kojeg bi se barkod trebao prestati upotrebljavati.

Globalna organizacija koja nadgleda njihovu upotrebu rekla je da će moćniju alternativu trgovci imati u roku od dvije godine. Pojedini prodavci pak već isprobavaju kodove nove generacije.

Novi kodovi sadrže datum prodaje, uputstva za proizvode, alergene i sastojke, kao i cijene. Njihova implementacija značit će "zbogom staromodnom barkodu", prema GS1, međunarodnoj neprofitnoj organizaciji, koja održava globalni standard za barkodove.

Tesco ih je počeo koristiti na nekim proizvodima, a druga ispitivanja su pokazala da se otpad kvarljive hrane, kao što je perad, može smanjiti ugrađivanjem datuma prodaje u nove QR kodove, što omogućava dinamičnije sniženje cijena. Coca-Cola je također koristila novu generaciju kodova na određenoj količini proizvoda.

Pojedini stručnjaci smatraju da su izvještaji o skorom nestanku barkoda preuranjeni, ističući da je ne postoji velika potreba za novim kodovima, a da je trošak redizajniranja ambalaže preveliki.