Upozorenje iz Volkswagena: Imamo godinu ili dvije da preokrenemo stvari
Proizvođač automobila rekao je radnicima na sastanku u sjedištu u Wolfsburgu u srijedu da očekuje da će prodati 500.000 vozila manje nego prije pandemije Covida, što je "ekvivalent otprilike dvjema tvornicama", te je predvidio da se neće vratiti na razinu iz 2019.
Volkswagen je radničkom vijeću u ponedjeljak otkrio planove za zatvaranje dviju njemačkih tvornica, jedne koja proizvodi automobile i druge komponenti, što je izazvalo bijes predstavnika osoblja i političara, piše The Guardian.
Planovi za zatvaranje predstavljaju značajan problem za kancelara Olafa Scholza, čija je vladajuća koalicija pod velikim pritiskom nakon što je na izborima u njemačkoj pokrajini Tiringiji izgubila od AfD-a. Bilo je to prvi put da je na državnim izborima pobijedila ekstremno desna stranka od nacističkog razdoblja.
Volkswagen je bio drugi samo nakon japanske Toyote u prodaji vozila 2023. godine. Više od bilo koje druge kompanije, VW je simbol moćne njemačke automobilske industrije, koja je bila jedna od sila koje zemlju čine industrijskim srcem Evrope. Zapošljava 300.000 ljudi u Njemačkoj od globalne radne snage od 650.000.
Međutim, Volkswagen i drugi evropski konkurenti sporo su prihvaćali električne automobile, što ih je dovelo u nepovoljan položaj budući da konkurenti iz Kine ciljaju na Evropu kako bi prodavali svoje jeftinije električne automobile.
Arno Antlitz, glavni finansijski direktor Volkswagen grupe, rekao je da je proizvođač automobila ima "godinu, možda dvije godine, da promijeni stvari".
Volkswagen je rekao da se evropska prodaja automobila neće vratiti na 16 miliona na tržištu u 2019. godine, prije nego što je pandemija poremetila globalne opskrbne lance, a nedostatak poluprovodničkih kompjuterskih čipova posebno je usporio proizvodnju automobila.
"Tržište u Evropi se od tada oporavilo - ali se neće vratiti na svoju bivšu razinu. Očekujemo da će se u budućnosti prodavati oko 14 miliona vozila godišnje, ako uopće bude. I to nema nikakve veze s našim proizvodima ili lošom prodajom. Tržište jednostavno više ne postoji", rekao je Antlitz.
Antlitz je posebno govorio o finansijskim problemima u marki Volkswagen.
“Već neko vrijeme na brend trošimo više novca nego što zarađujemo. To dugoročno ne ide dobro. Ako ovako nastavimo, nećemo uspjeti u transformaciji", naveo je finansijski direktor.