Zašto Vlada FBiH više ne subvencionira kupovinu običnih hibridnih vozila
Nezadovoljni vozači koji su već kupili hibridno vozilo i računali na subvenciju u iznosu od 5.000 KM kažu da su prevareni na određen način te da će ovakva odluka odvratiti od kupovine mnoge koji su planirali kupiti hibridno vozilo.
Koja je razlika između običnih hibrida i plug-in hibrida? Plug-in hibridi (čija kupovina će biti subvencionirana) trebaju vanjsko mjesto za punjenje kako bi napunili bateriju, dok samopunjivi (više se ne subvencioniraju) hibridi sami pune bateriju u vožnji.
Povodom toga, konkretno smo pitali Ministarstvo energije, rudarstva i industrije, na čijem čelu je Vedran Lakić (SDP), zašto su iz programa subvencija izbačeni hibridi, a ostavljena električna i plug-in vozila (hibridna s punjačem).
Pitali smo i na osnovu čega je donesena takva odluka ukoliko je poznato da brojni građani BiH su kupili ili planiraju kupovinu "full hibridnog" vozila.
Odgovor resornog ministarstva prenosimo u cijelosti:
"Sufinanciranjem kupovine Vlada Federacije Bosne i Hercegovine želi doprinijeti poboljšanju kvaliteta zraka i smanjenja buke. Cilj subvencija Vlade Federacije BiH za kupovinu ekološki prihvatljivih automobila je neposredno poticanje kupovine tih automobila kako bismo utjecali na poboljšanje kvaliteta zraka, unapređenja kvaliteta životne sredine i smanjenju buke u cestovnom prometu na teritoriji Bosne i Hercegovine.
Po preporukama stručnjaka za zaštitu okoliša, ali i po uzoru na zemlje Evropske unije Vlada je izdvojila određeni iznos novca za poticaje za kupovinu električnih i plug-in tj. priključnih hibridnih automobila.
Hrvatska je u ovoj godini izdvojila 30 miliona KM za subvencioniranje kupovine električnih automobila. Obzirom da mi nismo u prilici da izdvojimo tako velika sredstva za ovu namjenu, morali smo se opredijeliti da subvencioniramo automobile koji najmanje zagađuju životnu okolinu i koji će najviše doprinijeti smanjenju izvora zagađenja zraka.
Sa stanovništva uticaja na životnu okolinu plug-in hibridi su gotovo blizu nulte emisije CO2. Priključni hibridi imaju veće baterije i mogućnost punjenja priključivanjem na kućnu utičnicu ili punjač, kao kod električnih automobila. Zahvaljujući bateriji većeg kapaciteta mogu duže da se voze samo na struju. Određeni modeli mogu da pređu i do nekoliko desetina kilometara s jednim punjenjem, što znači da mogu da se koriste kao električni automobil, bez potrebe da se motor na fosilno gorivo uopšte pali.
Programi ovih poticaja na nivou Federacije Bosne i Hercegovine doprinijeli su povećanju broja ekološki prihvatljivih automobila na ulicama BiH kao i smanjenju emisije stakleničkih plinova."
Visina iznosa koji se dodjeljuje kao poticaj privatnim preduzećima i poduzetnicima, kao i pojedincima je 10.000 KM za električna vozila, te 7.000 KM za hibridna električna "plug-in“ vozila. Sredstva privatnim preduzećima i poduzetnicima moći će se dodijeliti za kupovinu najviše dva, a pojedincima jednog vozila.