Zbog koronavirusa krenulo zatvaranje fabrika automobilske industrije i u Evropi
To je, kako piše Financial Times, prvi put da je američki proizvođač automobila najavio obustavu rada svojih pogona čime je dodatno naglašena ozbiljnost posljedica pandemije na globalne lance snabdijevanja.
Kako je kazao Mike Manley, izvršni direktor Fiat Chryslera, četiri kineska dobavljača pogođena su virusom, od kojih je jedan ključni proizvođač autodijelova, a ako se obustava kineske proizvodnje nastavi, preostala tri dobavljača također će postati kritična za automobilskog giganta.
Stoga je FCA oformio tim koji marljivo prati količinu opreme u svojim tvornicama i svaki potencijalni rizik za proizvodnju istovremeno tražeći alternativne dobavljače. No, dodao je Manley, to je dugotrajni proces budući da svi novi dijelovi moraju biti certificirani i registrirani.
Osim Fiat Chryslera, i Toyota, Hyundai, Volvo i PSA, vlasnik Peugeota, upozorili su na posljedice koronavirusa na njihove lance snabdijevanja. Ove sedmice je tako Masayoshi Shirayanagi, direktor operacija (COO) u Toyoti, izjavio kako kompanija trenutno bilježi i najmanji dio i radi inventuru te istražuje mogućnost, odnosno potrebu za alternativne planove proizvodnje.
Iz francuskog PSA, pak, rekli su da se suočavaju s logističkim tenzijama zbog problema s snabdijevanjem, no da u skorije vrijeme ne očekuju obustavu rada u bilo kojoj od svojih fabrika izvan Kine.