Premostivi izazovi
3

Naučiti novo u poslu znači izaći iz zone komfora, a evo i kako

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Naučiti nešto novo u poslu znači izaći iz zone komfora, a to je najteže onima koji se ne vole javno eksponirati. No, uprkos poteškoćama nije nemoguće uspjeti u tome.

Javno obraćanje, govor koji je presudan za napredak u karijeri, širenje mreže poznanstava - sve su to situacije koje mogu biti vrlo teške. Najlakše je da se izbjegavaju, ali su ponekad neizbježne. U poslovnoj karijeri je potrebno prilagođavati ponašanje i to je činjenica.

To je moguće ako postoje odgovarajuće vještine. Poslovni magazin Harvard Business Review je izdvojio nekoliko savjeta kako steći te vještine.

Prvo, treba biti iskren prema sebi. Potrebno je napraviti analizu izgovora koji se obično koriste za izbjegavanje situacija koje ugrožavaju zonu ličnog komfora. Da li su ti izgovori opravdani? Odgovor na ovo pitanje nije uvijek jasan, ali se poteškoće neće prevladati ako ne postoji iskrenost prema samom sebi.

Nakon suočavanja sa samim sobom, potrebno se autentično ponašati. Preporučljivo je upuštati se u razgovore na temu koja se poznaje. Prilikom stvaranja mreže poznanstava, dobro je da na početku ta mreža bude nešto manja - prihvatljivi su nešto intimniji susreti.

Iskustvo pojedinaca je pokazalo da je potrebno prilagoditi ponašanje kako bi se odgovorilo na izazov. Potrebno je oblikovati datu situaciju kako bi se osjećaj nelagode smanjio. Primjera radi, ako buka predstavlja smetnju, onda je potrebno okruženje učiniti tišim.

U konačnici, potrebno se odvažiti, pa i onda kada postoji neprijatnost. Za to je potrebno odrediti mehanizme kojima će se shvatiti da ta neprijatnost i nije tolika kolikom se činila.

Jedan od načina za ovladavanje tim mehanizmima jesu edukacije o javnim nastupima. Osim toga, za početak je dobro uvijek iskoristiti priliku za obraćanje pred manjim brojem radnih kolega. Uvijek je poželjno i tražiti savjet po ovom pitanju.

U procesu izlaska iz zone komfora dešavat će se greške, ali to je jedini način da se nešto nauči. Time se mnogo više dobija, nego što se gubi, piše Harvard Business Review.