United Airlines naručio 200 Boeingovih aviona, odabrao dva problematična modela
Odluka United Airlinesa je ključni pokazatelj povjerenja prema Boeingu, koji je zabilježio desetine miliona finansijskog gubitka zbog problema s dva pomenuta modela. Federalna administracija za avijaciju je prizemljila 737 Max na 20 mjeseci počevši od marta 2019. godine, što je rezultiralo obustavom isporuke aviona, nakon dvije smrtonosne nesreće u kojim je poginulo 346 ljudi. Model 787 nije prizemljen, ali je FAA zaustavio isporuke na period od oko godinu zbog problema s kvalitetom.
Čak i pored tih problema Boeing je gubio bitku protiv evropskog rivala Airbusa kada je riječ o novim narudžbama, posebno kada je riječ o avionima s jednim prolazom poput modela 737 Max. Situacija je bolja sa širokotrupnim avionima, ali i tu ima problema zbog kašnjenja novog modela 777X i zaustavljanja isporuka modela 787.
United i Boeing nisu otkrili vrijednost dogovora, ali se procjenjuje da je riječ o više od 37 milijardi dolara. Uprkos velikim popustima tipičnim za ovakve narudžbe, Boeing će zaraditi milijarde dolara koje su kompaniji neophodne.
United je saopćio da je naručio 100 primjeraka 787 Dreamlinera s dva prolaza uz opciju kupovine još 100, a to je najveća narudžba širokotrupnih aviona u historiji svih američkih kompanija.
Vrijednost dionica Boeinga je porasla za 3 posto nakon objave dogovora s United Airlinesom.
Boeing 787 se primarno koristi za duge prekookeanske rute, a narudžba predstavlja Unitedovo uvjerenje da će porasti potražnja za interkontinentalnim putovanjima koja se nije oporavila tako brzo kao potražnja za domaćim putovanjima. Neke zemlje poput Kine još uvijek imaju striktne restrikcije za dolaske u zemlju, a neki putnici su zabrinuti zbog putovanja u inostranstvo.
Boeing će isporučiti avione u periodu od 10 godina. Prvih 100 Dreamlinera će zamijeniti starije modele 757, 767 i 777 koji su trenutno dio Unitedove flote. Neki od njih su stari 30 godina.
Unitedova opcija za dodatnih 100 Dreamlinera predstavlja planove kompanije za širenje flote i ulazak na međunarodna tržišta. Također, narudžba pokazuje da je United lider u SAD-u i vodeća kompanija u svijetu, poručili su zvaničnici.
Aviokompanije se obično drže proizvođača koje odaberu, a razlog su uštede na obuci pilota i rezervnim dijelovima.