Auto testovi
7

Testirali smo Toyota RAV4 2.2 D4-D 4x4 Elegant

Piše: Elvir Zubović
(Foto: E. Zubović/Klix.ba)
Prošlo je dosta vremena, skoro 20 godina, od kada se prvi put pojavio RAV4. Tada je to bio pionirski model, a pojam SUV je tek trebao postati popularan. Sada je u svojoj četvrtoj generaciji RAV4, ustvari i puno prije, postao sinonim za SUV, ali koliko je zaista ostalo od izvorne ideje i recepta koje je Toyota tako davno "zamiješala"?

Kroz četiri generacije Toyota je dosta toga promijenila na RAV4, naravno s razlogom. Evolucija je bila neophodna, a kako sada RAV4 ima više konkurenata nego ikad, lako je razumjeti zašto je napravio možda i najveći odmak od izvorne filozofije. Sada je to vrlo ozbiljan i vrlo veliki auto, koji nema gotovo nikakve zajedničke crte s izvornim RAV-om koji je bio mladalački razigran i vrlo kompaktan. Pokušali smo odgonetnuti da li je to dobro ili ne.

Nikad više prostora i praktičnosti

RAV4 je definitivno narastao i sazrio. Odavno je postao prvi izbor među porodičnim automobilima, ali od ove generacije to bi moglo biti i dodatno izraženo. Zahvaljujući još raskošnijim proporcijama kabina RAV-a je sada zaista prostrana, što se posebno ističe na zadnjim sjedištima. Mjesto za noge definitivno neće biti problem, bez obzira na to koga vozili, dok je osjećaj prostranosti i komfora dodatno potaknut visinom i širinom unutrašnjosti, zbog čega su boravak i duga putovanja u ovom autu vrlo ugodni.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

Uz prostranu kabinu RAV4 donosi i još veći prtljažnik. Ogromna peta vrata koja se otvaraju vrlo visoko ostavljaju veliki otvor prtljažnika u koji je moguće utovariti gotovo bilo šta. Novost je upravo otvaranje prtljažnika, gdje se prvi put u ovoj generaciji vrata otvaraju prema gore, umjesto na stranu, što je bio slučaj na prethodnim modelima. Već u osnovnoj postavci na raspolaganju je skoro 550 litara zapremine, dok preklapanje sjedišta donosi tovarni prostor jednak privrednim vozilima. Nizak utovarni rub prtljažnika dodatno olakšava posao, baš kao i električno zatvaranje i otvaranje vrata prtljažnika. Kritike zaslužuje tek pomalo nespretna roletna prtljažnog prostora, kojom i nije baš lako manevrisati.

Ne sviđa nam se: bučan motor, bezosjećajan upravljač, preglednost...

Na prednjim sjedištima jednako je ugodno i prostrano, a neobični stepenasti kokpit ostavlja utisak kvalitetnog i izdržljivog automobila, na što smo i navikli od Toyote. Dizajn je neobična kombincija avangardnih rješenja i vrlo klasičnih detalja svojstvenih svim Toyotama. Najbitnije je to da je ergonomija solidna te da je dobar položaj iza upravljača lako naći, dok se na sve ostalo lako navići.

U vožnji sve sličniji velikim terencima

Čini se da sa rastom u dimenzijama iz generacije u generaciju RAV4 mijenja i svoj stil vožnje. I dalje je prioritet bio napraviti SUV koji će biti dovoljno dinamičan uz zadržavanje udobnosti, i u tome se uglavnom uspjelo. RAV4 se jedino ne može pohvaliti grubim prelaskom preko kratkih neravnina. S druge strane, da bi ga se zaista brzo i dinamično vozilo, sve više počinju smetati njegove proporcije. Sada je to skoro pa terenac punog formata, a ni ukupna masa koja se prilično primakla iznosu od dvije tone ne pomaže u oštrim zavojima.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

To ne znači da RAV4 daje osjećaj nesigurnosti, upravo suprotno, ali je definitivno izgubio nešto od svoje "lakonogosti". Također, u kombinaciji sa snažnim dizelašem ovakav RAV će u saobraćaju biti vrlo dominantan, a tu mu prije svega pomaže obrtni momenat. Motor je vrlo elastičan, te se sa lakoćom nosi s teškom karoserijom.

Sviđa nam se: ponuda prostora, bogata oprema, performanse motora, terenske sposobnosti ...

Povećanje dimenzija nosi strah da bi kočnice mogle biti na mukama, ali to nije slučaj. Osjećaj na pedali kočnice ostaje jednak i nakon dugih i brzih spuštanja niz planinske prevoje, dok je i doziranje sile kočenja fino podešeno. Jasno, težinu auta moguće je osjetiti, ali definitivno ne postoji osjećaj nesigurnosti u kočnice, kao što je to nekada bio slučaj s klasičnim terencima.

Generalno, RAV4 sve stavke vožnje odrađuje uzorno, ali ne može pobjeći od činjenice da je znatno porastao. Stvar je kupca da li će to gledati kao pozitivnu ili negativnu stvar, ali je činjenica da je neminovno izgubio dozu dinamičnosti i okretnosti, te da iz generacije u generaciju sve više liči na Land Cruiser. U pozitivnom smislu, naravno.

Približna konkurencija za Toyotu RAV4 2.2 D4-D Elegant :
  • Ford Kuga 2.0 TDCi (163 KS) 4WD Titanuim - 63.000 KM
  • VW Tiguan 2.0 TDI (140 KS) 4Motion T&S - 53.458 KM
  • Nissan X-Trail 2.0 dCi (150 KS) LE 4WD - 66.500 KM
  • Hyundai SantaFe 2.2 CRDi (197 KS) 4WD Eleg. - 74.900 KM

(navedene cijene su iz aktuelnih cjenovnika sa zvaničnih internet stranica ovih marki u BiH)

I dalje s ulogom predvodnika

Činjenica je da se RAV4 promijenio u odnosu na svog izvornika, i to u ovoj četvrtoj generaciji možda više nego ikada prije. Ipak, ne treba zaboraviti da je prošlo i dosta vremena od kada se pojavio prvi RAV, te da je kroz to vrijeme i tržište evoluiralo.

Toyota je definitivno bila vizionar kada je na osnoviu Corolle napravila RAV4, a sličan recept su ubrzo i drugi počeli primjenjivati. Zbog tako rapidnog rasta popularnosti ovakvih SUV-ova sada RAV4 zaista mora da se potrudi iz petnih žila kako bi ostao u ulozi predvodnika klase. Konkurencija nije nikad bila žešća i lako je naći alternativu u smislu dimenzija, cijene, opreme i bilo kojeg drugog elementa.

Također, Toyota od RAV4 nikada nije pravila pretjerano pristupačan auto. Tačnije uvijek je imao snažnu vrijednost, što dodatno potvrđuju vrlo visoke cijene "polovnih" primjeraka. Tako ni novi RAV4 nije jeftin auto, upravo suprotno, ali nije bio ni prošli, pa mu to nije pravilo velike probleme u pravljenju odličnih prodajnih rezultata.

Foto: E. Zubović/Klix.ba
Foto: E. Zubović/Klix.ba

RAV4 postao je ozbiljniji i veći SUV, a većini kupaca to bi se moglo svidjeti. Ponuda prostora je među najboljim u klasi, kvalitet koji nikada nije bio sporan je i dalje tu, a izgled je moderan i istovremeno konzervativan, što će se također svidjeti prosječnom kupcu ovakvog auta.

U Toyoti su očito uspjeli od RAV4 napraviti valutu koja ne gubi vrijednost i koja zaista traje, bez obzira na generacije, i što je najvažnije, prema kojoj se svi ostali mjere. Istina, ima modela u ovoj klasi koji su i zabavniji za vožnju ili bolje izgledaju, ali rijetko koji se može pohvaliti da je uspio sve svoje talente usavršiti do perfekcije. RAV4 je najbliži tome.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Toyota RAV4 2.2 D4-D 4x4 Elegant Cijena osnovnog modela: 52.025 KM Cijena testnog modela: 67.476 KM

Motor: Smješten naprijed poprečno, turbodizelski, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, redni. Radna zapremina 2.231 ccm. Promjer i hod - 86,0x96,0 mm. Maksimalna snaga 110 kW - 150 KS pri 3.600 obr/min. Maksimalan obrtni moment 340 Nm pri 2.000 obr/min. Kompresija 15,7:1.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 18 inča, gume 235/55 R18 H (Bridgestone Dueler R/T).

Ovjes: Naprijed MacPherson s trouglastim poprečnim ramenima i stabilizatorom, nazad multilink, spiralne opruge.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 10 s. Maksimalna brzina – 185 km/h. Potrošnja na testu – 7,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 8,1 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,9 l/100 km, kombinovano 6,7 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 60 l.

Dimenzije: Dužina – 4570 mm. Širina – 1845 mm. Visina – 1705 mm. Međuosovinski razmak – 2660 mm. Prtljažnik od 547 do 1746 litara. Težina praznog vozila – 1810 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2240 kg.

Serijska oprema testnog automobila: 18" alu. naplaci, rezervna guma, rezervni točak ispod poda, dnevna pozicijska svjetla (LED lampice), multireflektorska halogena prednja svjetla, follow-me-home sistem odgođenog gašenja prednjih svjetala, prednja svjetla za maglu, visoko postavljena stop lampa (LED), hromirani detalji na prednjoj masci, električno pokretani i grijani vanjski retrovizori u boji karoserije sa automatskim preklapanjem, žmigavci integrisani u retrovizore, daljinsko električno zaključavanje vrata, električko otpuštanje vrata prtljažnika, zadnji spojler, krovni nosači, hromirani okvir vrata, ručke vrata u boji karoserije, zeleno termički obrađeno staklo, zatamnjena zadnja stakla, senzor kiše, senzor sumraka, zadnja kamera, tipka za zadnja elektronski pokretana vrata, kožni upravljač s 3 kraka, kožna glava ručice mjenjača, ručno namještanje visine i dubine upravljača, servo upravljanje, sistem osvijetljenog ulaska, regulator brzine - tempomat, elektrohromatski unutrašnji retrovizor, dvozonski automatski klima uređaj, ručno namještanje visine prednjih svjetala, kožom presvučena instrument ploča, lampa prtljažnika, koža na vratima unutrašnjosti, električki prozori sa zaštitom od uklještenja, vozačev prozor sa automatskim spuštanjem i podizanjem, hromirane unutrašnje ručke vrata, odmagljivač zadnjeg stakla, imobilizator, 12V utičnica, zadnja sjedišta s namještanjem nagiba, po visini podesivo sjedalo vozača, zadnji nasloni za glavu, 60:40 djeljivi/preklopivi nasloni zadnjih sjedišta, easy flat sistem, pretinac ispred suvozača i pretinac u konzoli, naslon za ruke u tkanini, prednji i zadnji držači za čaše, džepovi u naslonima sjedišta vozača i suvozača, kuke za odjeću, vodoravna mreža za teret, povlačni pokrov prtljažnika, Toyota Touch, audioprekidači na upravljaču, kontrola telefona na upravljaču, kontrola prepoznavanja glasa na upravljaču, Bluetooth® hands-free sistem, analogni brzinomjer, ekran zadnje kamere, 6 zvučnika, Aux-in priključak, USB priključak, ABS sa EBD-om, Lane Departure Warning (LDW), automatski rad dugih svjetala (AHB), kontrola stabilnosti vozila (VSC), sistem pomoći pri kretanju uzbrdo (HAC), zračni jastuci dodatnog sistema zaštite (SRS) - 7 zračnih jastuka, ISOFIX sidrišta, zatezači i ograničavači sile zatezanja, brava za zaštitu djece...

Garancija: 5 godina bez ograničenja kilometraže