AUTO TEST / Toyota RAV4 2.0 D-4D 2WD Executive: Uvjerljiv kao nikada prije
Nakon tri godine od dolaska četvrte generacije RAV4 je trebao blagu modernizaciju pa nakon što nas je navikao na svoje pozamašne dimenzije, sada je i dizajnerski poodmakao od izvornog i prepoznatljivog koncepta. Moderna LED svjetla, oštre linije i generalno vrlo savremen i aerodinamičan oblik karoserije čine RAV4 vrlo trendovskim. Istovremeno, RAV4 je nekako iznenada postao možda i preozbiljan auto. Definitivno više nije razigran i okretan kompaktni SUV, nego vrlo veliki i zreo porodični auto.
Koliko je RAV4 "odrastao" najbolje se vidi unutra. Obilje prostora, pogotovo na zadnjim sjedištima, čije je naslone moguće izdašno podešavati, demonstrira da RAV4 želi ostati mjerilo klase. U ovoj klasi SUV-ova utakmica je odavno postala žestoka te ne smiju izostati ukupni kvalitet, praktičnost i prostranost. Ovakve SUV-ove uglavnom kupuju porodice koje žele prostor i praktičnost, a ugodan osjećaj vožnje "velikog terenca" samo je jedan od bonusa.
Samo 2WD, logičan i vrlo razuman izbor?
Upravo je ovo jedna od najčešćih dilema brojnih kupaca modernih SUV-ova, i manjih i većih u jednakoj mjeri. Platiti više za pogon na sve točkove koji auto čini sigurnijim i upotrebljivijim ili uštedjeti značajan novac modelom sa samo jednom pogonskom osovinom koji ujedno troši i manje goriva i jeftiniji je za održavati?
Odgovor je u suštini jednostavan i kupci se trebaju voditi svojim potrebama, ali i budžetima, a kupovina SUV-a sa samo jednom pogonskom osovinom ipak itekako ima smisla. Dovoljno je vidjeti da sve više marki svoje komapktne SUV-ove od starta razvija i nudi isključivo sa pogonom na jednu osovinu. Statistika i prodajni rezultati su ipak neumoljivi.
Dovoljno visine od tla, vrlo rafiniran i robustan ovjes uz nekoliko elektronskih pomagala za efikasniji prijenos snage na prednje točkove čine RAV4 sa 2WD pogonom vrlo upotrebljivim i što je najvažnije više nego dovoljnim za većinu kupaca ovakvih automobila. Čak i kada prosječan kupac krene u za njega atipičnu putešestviju planinom, može biti siguran da će lako i prije svega udobno proći livadom ili makadamom do svog cilja, a ni vrlo neravan teren neće biti problem zbog dovoljno visoke podnice. Borba sa blatom ili još teži offroad izazovi nisu svakako ni na pameti većini kupaca SUV-a. Oni će se uglavnom zadovoljiti povišenom pozicijom sjedenja, dok sve ostalo čini tek dodanu vrijednost.
Neočekivano prestižan i ugodan
Uz osvježenje i redizajn RAV4 je postao primjetno ugodniji i prestižniji unutra. Iako neobičan stepenasti dizajn armaturne ploče i dalje potiče podijeljena mišljenja, sa oblogama od kože i alcantare i vidljivim šavovima to ipak izgleda vrlo ugodno i luksuzno.
Moderan i obiman infotainment sistem se podrazumijeva, a upravo zahvaljujući stepenastom dizajnu konzole RAV4 se može pohvaliti i odličnom ergonomijom. Vozač se vrlo brzo smjesti ugodno iza upravljača, što uz dobru preglednost i udobno sjedište garantuje dosta ugodnih kilometara. Da sve ne bude idealno brine se nekoliko nelogično smještenih prekidača za kojima se srećom ne poseže često, dok nam i dalje dugačka ručica mjenjača prilično odudara od ostatka kokpita.
U RAV4 će ipak svi najviše požuriti da sjednu nazad. Ne jer nije dobar za voziti, nego jer jednostavno oduševljava količinom prostora i komfora nazad. Tu je definitivno lider segmenta koji je započeo. Mnogo prostora za noge, udobna sjedišta čiji se nasloni mogu podešavati po nagibu uz dovoljno pretinaca i priključaka znači da će duga putovanja u RAV4 biti jednako ugodna kao i u nekoj poslovnoj limuzini, možda čak i ugodnija.
Uz veliki prtljažnik jasno je zašto je RAV4 tako popularan. Prostran je kao neki veći monovolumen, ali je više "cool" i od najljepšeg monovolumena. To upravo i jeste ključ uspjeha kompaktnih SUV-ova i crossovera. Nevjerovatno kako iz generacije u generaciju sve bolje uspijevaju pod jednom karoserijom objediniti najbolje talente nekoliko različitih automobila.
Snažan, štedljiv, ali i cijenjen
Dvolitarski turbodizelaš je jedan od logičnih izbora za RAV4, pogotovo na našem tržištu. Iako je RAV4 jedan od rijetkih SUV-ova koji nudi i napredan hibridni pogon, činjenica je da ovakvi dizelaši čine okosnicu prodaje. A zašto i ne bi? Savremeni dvolitarski turbodizel sa 143 KS čini se kao odlična mjera za prilično veliki RAV4 u svakom smislu, a pogotovo u ovoj verziji sa 2WD pogonom.
Naime, kako pokreće samo jednu osovinu, RAV4 sa ovim motorom je osjetno oštriji i poletniji, a manje pokretnih i teških dijelova jedan je od razloga što smo u prosjeku trošili manje od 7 litara dizela na 100 kilometara.
Također, dovoljno obrtnog momenta godi i na putovanjima kada je RAV4 zaista neočekivano lagodan i opuštajući, pogotovo jer je maksimalni obrtni moment dostupan već od 1.750 okr/min. Kritike koje je prethodnik 2,2 D-4D od 150 KS dobijao na račun buke i neuglađenog rada ovdje ne stoje. Dovoljno je tih i miran čak i pri hladnim startovima.
Jasno, ovako uzorne multitasking osobine RAV4 je gradio kroz generacije i uvijek je bio jedan od najcjenjenijih u klasi. Tako je i sada. RAV4 nije nikada bio među jeftinim SUV-ovima, ali je uvijek za to imao opravdanje. Tako je i sada. Uz raskošan paket opreme Executive malo toga ostaje za poželjeti pa cijena od skoro 69 hiljada konvertibilnih maraka otkriva da je riječ o zaista prestižnom SUV-u.
Atipičan ili ne sa 2WD pogonom RAV4 itekako ima smisla, a uz brojne opcije pogonskih sklopova, uključujući i hibridni, definitivno ostaje najveći talenat za "multitasking" u klasi. Ne treba zaboraviti ni činjenicu da je RAV4 jedan od automobila koji najmanje gubi vrijednost, što je lako provjeriti na našem bogatom tržištu polovnjaka, čime dodatno opravdava i nešto višu cijenu. U svakom slučaju, koliko god nam se činilo da je RAV4 odlutao od izbornog koncepta, u praksi se pokazje upravo suprotno. U svakoj generaciji donosi nešto novo i što je najvažnije ostaje jedan od miljenika tržišta.
Motor: Smješten naprijed poprečno, turbodizelski, četiri cilindra, četiri ventila po cilindru, redni. Radna zapremina 1.995 ccm. Promjer i hod - 84,0x90,0 mm. Maksimalna snaga 105 kW - 143 KS pri 4.000 obr/min. Maksimalan obrtni moment 320 Nm pri 1.750 obr/min. Kompresija 16,5:1.
Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 18 inča, gume 235/55 R18 H.
Ovjes: Naprijed MacPherson s trouglastim poprečnim ramenima i stabilizatorom, nazad multilink, spiralne opruge.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,6 s. Maksimalna brzina – 195 km/h. Potrošnja na testu – 6,9 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 5,4 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,3 l/100 km, kombinovano 4,7 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 60 l.
Dimenzije: Dužina – 4605 mm. Širina – 1845 mm. Visina – 1705 mm. Međuosovinski razmak – 2660 mm. Prtljažnik od 547 do 1746 litara. Težina praznog vozila – 1810 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2135 kg.
Serijska oprema testnog automobila: 18" alu. naplaci, rezervna guma, rezervni točak ispod poda, dnevna pozicijska svjetla (LED lampice), multireflektorska halogena prednja svjetla, follow-me-home sistem odgođenog gašenja prednjih svjetala, prednja svjetla za maglu, visoko postavljena stop lampa (LED), hromirani detalji na prednjoj masci, električno pokretani i grijani vanjski retrovizori u boji karoserije sa automatskim preklapanjem, žmigavci integrisani u retrovizore, daljinsko električno zaključavanje vrata, električko otpuštanje vrata prtljažnika, zadnji spojler, krovni nosači, hromirani okvir vrata, ručke vrata u boji karoserije, zeleno termički obrađeno staklo, zatamnjena zadnja stakla, senzor kiše, senzor sumraka, zadnja kamera, tipka za zadnja elektronski pokretana vrata, kožni upravljač s 3 kraka, kožna glava ručice mjenjača, ručno namještanje visine i dubine upravljača, servo upravljanje, sistem osvijetljenog ulaska, regulator brzine - tempomat, elektrohromatski unutrašnji retrovizor, dvozonski automatski klima uređaj, ručno namještanje visine prednjih svjetala, kožom presvučena instrument ploča, lampa prtljažnika, koža na vratima unutrašnjosti, električki prozori sa zaštitom od uklještenja, vozačev prozor sa automatskim spuštanjem i podizanjem, hromirane unutrašnje ručke vrata, odmagljivač zadnjeg stakla, imobilizator, 12V utičnica, zadnja sjedišta s namještanjem nagiba, po visini podesivo sjedište vozača, zadnji nasloni za glavu, 60:40 djeljivi/preklopivi nasloni zadnjih sjedišta, easy flat sistem, pretinac ispred suvozača i pretinac u konzoli, naslon za ruke u tkanini, prednji i zadnji držači za čaše, džepovi u naslonima sjedišta vozača i suvozača, kuke za odjeću, vodoravna mreža za teret, povlačni pokrov prtljažnika, Toyota Touch, audioprekidači na upravljaču, kontrola telefona na upravljaču, kontrola prepoznavanja glasa na upravljaču, Bluetooth® hands-free sistem, analogni brzinomjer, ekran zadnje kamere, 6 zvučnika, Aux-in priključak, USB priključak, ABS sa EBD-om, Lane Departure Warning (LDW), automatski rad dugih svjetala (AHB), kontrola stabilnosti vozila (VSC), sistem pomoći pri kretanju uzbrdo (HAC), zračni jastuci dodatnog sistema zaštite (SRS) - 7 zračnih jastuka, ISOFIX sidrišta, zatezači i ograničavači sile zatezanja, brava za zaštitu djece, sjedala u kombinaciji kože, Alcantare i taknine, električno pomično i po visini podesivo vozačevo sjedalo s električno podesivim lumbalnim dijelom, grijana prednja sjedala, detalji na centralnoj konzoli i vratima od brušene kože u crnoj boji, unutarnja obloga krova u crnoj boji (samo za Executive), sistem bezručnog otvaranja prtljažnih vrata (pomicanjem noge).
Garancije: 5 godina bez ograničenja kilometraže, 12 godina na hrđu, 3 godine na boju.