Testirali smo hibridnu Toyotu C-HR: Gradski šminker koji je ipak više od toga
U novembru prošle godine, prije gotovo godinu dana, našli smo se na prezentaciji novog i danas aktuelnog modela C-HR, koja je održana u Portugalu.
Tada smo se uvjerili da ipak izgleda nešto drugačije i da je napredniji u odnosu na prethodni model, a sada je sedmodnevno druženje ipak otvorilo jednu novu dimenziju i donijelo drugačije, detaljnije i ljepše iskustvo japanskog crossovera. Zaključak je jasan, u gradskog šminkera, koji je ipak i više od toga, lako se zaljubiti.
U naše "ruke" je stigao C-HR sa C-HIC paketom opreme lakiran u Night Sky crnu boju s atraktivnim setom također crnih 18-inčnih felgi s deset dvostrukih krakova. Tom atraktivnom vanjskom izgledu doprinose i projektorska Bi-LED svjetla koja su očekivano fantastično funkcionalna te su noć doslovno pretvarala u dan tokom vožnje u kasnim satima, a tokom dana u funkciji dnevnih svjetala davala "dodatnu notu". Ovaj model posjeduje i LED prednja svjetla za maglu i uvijek zanimljive LED zadnje sekvencijalne pokazivače smjera.
Da aktuelni C-HR izgleda bolje i privlačnije u odnosu na prethodnika dokaz su i brojniji komentari, pitanja i pogledi slučajnih prolaznika. Da je kojim slučajem bio u nekoj drugoj "uočljivijoj" boji poput bijele, sive ili crvene, možda bi efekt bio još veći. Međutim, daleko od toga da crna boja nije atraktivna, posebno u kombinaciji sa naprednim, modernim, sportskim i agresivnim dizajnom, zaštitnim pločama, naprijed, nazad i na bokovima, kao i sa spojlerom koji se odlično uklopio u još uvijek pomalo futuristički dizajn Toyotinog crossovera. Gledajući u cjelini, vjerovatno je teško pronaći nekoga ko se neće barem okrenuti za ovim modelom.
Ulaskom u unutrašnjost automobila utisak ostaje jednako dobar. Tamne nijanse preovaladavaju kabinom, uključujući armaturnu ploču presvučenu kožom, a veći dio površina je mekan i ugodan na dodir. Tvrda, neželjena plastika je također prisutna na dijelu centralne konzole, dijelu panela vrata i još ponegdje u manjoj mjeri. Sjedišta su presvučena kombinacijom kože i tkanine sa šavovima s uzorkom orhideje. Prednja sjedišta su malo tvrđa, ali ipak dovoljno udobna i sa odličnim čvrstim bočnim potporama. Namjestiti se za vožnju uopće nije teško, a s vozačeve pozicije je sve postavljeno jednostavno, logično i na dohvat ruke. Prostora naprijed zaista ne nedostaje. Putnici na stražnjim sjedištima su bili prosječne visine te nisu imali žalbi na udobnost i dostupni prostor za glavu, ramena i noge, odnosno koljena. dok bi nešto višim i korpulentnijim osobama na stražnjim sjedištima duže putovanje bilo zahtjevnije. Zapremina prtljažnika iznosi 377, odnosno 1.164 litra s preklopljenim stražnjim sjedištima i dovoljna je za barem dvije veće putne torbe.
Ono što je danas "highlight" unutrašnjosti modernih automobila svakako je infotainment sistem. CH-R ima 8-inčni ekran osjetljiv na dodir kojim se upravlja i pomoću "klasične" fizičke dugmadi poredane vertikalno sa obje strane ekrana. Podržani su Apple Car Play i Android Auto sistemi, a infotainment je lagan i jednostavan za korištenje. Osim toga, prikazuje važne informacije o samom automobilu, a omogućava hands-free pozive, kao i korištenje popularnih aplikacija. Jedino što mu se možda može zamjeriti je činjenica da bi mogao biti malo brži. Ispod je također jednostavan automatski klima-uređaj koji se kontroliše fizičkim dugmadima. Ozvučenje je sasvim solidno, kao i izolacija pa čak i na većim brzinama.
Testirani primjerak je pokretao 1,8-litarski benzinski hibrid u kombinaciji sa elektronski upravljanim bezstepenim e-CVT mjenjačem, koji razvija 122 KS. Vozaču su dostupna tri moda vožnje, Normal, Eco i Sport. Njihovi nazivi dovoljno govore o čemu se radi, a treba istaći da odabirom sportskog moda C-HR zaista postaje "oštriji" prilikom pritiska na papučicu gasa, odziv je brži, kao i isporuka dostupne snage koja ipak nije zanemariva. Mod je posebno koristan prilikom preticanja, a pruža i osjećaj moći u zavojima te pri kretanju usponom. Buke pri "žešćim" ubrzavanjima i većim brzinama ima, ali definitivno nije pretjerana i u granicama je prihvatljivog. Kočnice su također adekvatne snazi i imaju visoku zaustavnu moć.
Zahvaljujući MacPherson ovjesu vožnja je veoma ugodna uprkos većim 18-inčnim felgama, a ni blago naginjanje u zavojima nije nešto na šta se treba požaliti, posebno ako se u obzir uzme tip vozila. Jednostavno, i pri većim brzinama daje osjećaj sigurnosti. Upravljač je "lagan" i precizan, a sam automobil lako okretan i agilan, što je izuzetno važno u urbanoj sredini kojoj je i namijenjen. Od brojne pomoćne tehnologije za vozača se mogu izdvojiti parking senzori i kamera za pomoć pri kretanju unatrag koja izvrsno obavlja svoj posao, olakšava kretanje skučenim prostorima te parkiranje čini veoma jednostavnom radnjom što će mnogi cijeniti.
Recimo i da je C-HR dizajniran u Evropi te je time još više prilagođen kupcima sa Starog kontinenta. U projekt je uloženo "čitavih" 50 miliona eura, a tim koji je na njemu radio činilo je 200 ljudi. U razvoj modela C-HR utrošili su 120.000 radnih sati, a njihov trud se definitivno isplatio jer je Toyotin crossover jedan od najljepših, najnaprednijih i najštedljivijih na tržištu.
Cijena osnovnog modela s hibridnim pogonom: C-HR 1,8 Hybrid C-Enter - 51.200 KM.
Cijena testnog modela C-HR 1,8 Hybrid C-HIC - 58.100 KM
Motor: 1,8-litarski hibrid, četiri cilindra u redu, 16 ventila, DOHC, lančani razvod (s VVT-i), SFI- direktno ubrizgavanje goriva u usisnu granu, radna zapremina 1.798 ccm, povrt i hod cilindra 80,5x88,3 mm, kompresijski omjer 13.0:1, najveća izlazna snaga (KS) 98, najveća izlazna snaga (kW/okr/min) 72/5.200, najveći okretni moment (Nm/okr/min) 142/3.600, emisioni standard Euro 6d, najveća snaga elektromotora s permanentnim magnetom (kW) 53, najveći okretni moment elektromotora (Nm) 163, kapacitet litij-jonske baterije (Ah) 3,6, ukupna snaga hibridnog pogona 122 KS, najveća brzina 170 km/h.
Prijenos snage: prijenos snage preko prednje osovine, elektronički upravljani bezstepem mjenjač e-CVT. aluminijske felge prečnika 18 inča, gume Michelin 225/50R18.
Dimenzije: dužina 4.390, širina 1.975, visina 1.555, međuosovinsko rastojanje 2.640 mm, težina 1.945 - 1.535 kg, zapremina prtljažnika 377/1.164 litra.
Performanse i potrošnja goriva: ubrzanje od 0 do 100 km/h - 11 sekundi, maksimalna brzina 170 km/h, koeficijent otpora zraka 0,32, potrošnja goriva na testu 3,7 - 5,3 l/100 km, fabrički deklarisana kombinovana potrošnja goriva 3,8l/100 km, u gradu 3,2, izvan grada 4,2 litra, emisija CO2 86 g/km.
Oprema testnog modela: Bi-LED glavna svjetla, Push Start pokretanje motora pritiskom na dugme, Toyota Touch 8-inčni multimedijalni ekran, kamera za pomoć pri vožnji unazad, spajanje s pametnim telefonima preko Apple Car Play i ANdroid Auto sistema, DAB digitalni radio prijemnik, E-Call sistem automatskog poziva u slučaju nužde (funkcionalan na teritoriji EU), PCS sistem (Pre Collision System) prepoznavanja i upozorenja na mogući sudar (uključujući pješake) s automatskom aktivnom pomoći pri kočenju, LDA (Lane Departure Alert) sistem upozorenja pri nenamjernom prestrojavanju s automatskim okretanjem upravljača, AHB (Auto High Beam) sistem automatskog podešavanja dometa svjetlosnog snopa, RSA (Road Sign Assist) sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova, ACC (Adaptive Cruise Control) prilagodnjivi radarski tempomat (djeluje od 0 km/h), aluminijske 18-inčne felge, krov u crnoj boji, dodatno zatamnjena stražnja stakla, grijana prednja sjedišta, ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti, parking senzori s funkcijom automatskog kočenja (ICS), sistem Smart Entry za automatsko otključavanje vozila, LED zadnji pokazivači smjera sa sekvencijskim djelovanjem, LED prednja svjetla za maglu, navigacijski sistem, presvlake C-HIC u kombinaciji kože i tkanine, armaturna ploča u boji Dark Brown, ionizator zraka nanoe.
Garancija: 5 godina bez ograničenja kilometraže, 10 godina na hibridnu bateriju.