Auto testovi
35

Testirali smo redizajnirani Renault Captur: Zauvijek mlad

E. T.
Foto: I. Š./Klix.ba
(Foto: I. Š./Klix.ba)
Dosadašnji odlični prodajni rezultati najbolje su pokazali koliko se (i) Captur druge generacije dopao publici koja je tražila crossover iz B segmenta, a nakon nedavno predstavljenog decentno redizajniranog izdanja u Renaultu, definitivno, ne trebaju imati razloga za brigu u borbi za nove kupce. Captur ostaje među favoritima.
Ne znamo hoće li treću generaciju Captura (skice su obećavajuće) pokretati samo elektromotori, ali znamo da su nakon predstavljanja decentno osvježenog izdanja druge generacije koja je premijerno predstavljena 2019. godine u Renaultu opet svima jasno stavili do znanja da u megapopularnom društvu crossovera iz B segmenta žele i mogu ostati među liderima prodaje na evropskom kontinentu. Stav koji se uopšte ne čini nerealnim, jer i ptice na grani znaju da se u Boulogne-Billancourtu nikada nisu kockali s modelima Clio i Captur koji u kasu francuske kompanije već godinama donose najviše novca.

Nedugo nakon predstavljanja redizajniranog Clia pete generacije na scenu je stigla i njegova redizajnirana crossover izvedenica Captur s naglašeno lijepim licem i detaljima na njemu koji predstavljaju novi vizuelni identitet posljednjih Renaultovih modela među kojima se kao nova perjanica odnedavno ističe model Rafale, odgovor na Peugeot 408. Ne krijemo da nam se sviđa aktuelni Clio. Ne krijemo i da nismo među pristalicama podignutih automobila (koji nisu spremni za bespuća), ali bismo između Clia i Captura i u ovoj generaciji kući ipak radije otišli s posljednjim spomenutim, jer se za neznatno veći iznos novca dobije prostraniji i još praktičniji automobil.

S redizajniranim izdanjem Captura čija je zgodna dvovolumenska karoserija "oplemenjena" drugačijim odbojnicima i efikasnim LED svjetlima u novim kućištima stiže solidno izolovana, ergonomična i naglašeno prostrana kabina (ovdje) u tamnim tonovima u kojoj se po mnogim rješenjima i detaljima jasno može vidjeti blisko srodstvo s aktuelnim Cliom. S osnovnim paketom opreme (Evolution) nema automatskog klima-uređaja i mnogo mekane plastike koja bi bila ugodnija na dodir, ali je pohvalno što je sve spojeno čvrsto i precizno, pa su putnici u Capturu i na lošim podlogama ispod točkova pošteđeni suvišnih i nepoželjnih zvukova.

Među zanimljivim detaljima iza toniranih stakala ističe se minimalistički dizajnirana 7-inčna digitalna instrumentna tabla i vertikalno orijentisan centralni 10,4-inčni display za upravljanje multimedijalnim sistemom ispod kojeg su uredno poredani tasteri za upravljanje grijanjem/hlađenjem, a pohvalno udobna sjedišta dokazala su da se s Capturom bez zamora može putovati veoma dugo i veoma daleko što je, ne tako davno, bila privilegija mnogo većih i skupljih automobila.

Suštinska razlika i razlog za davanje prednosti Capturu u odnosu na Clio je ponuda prostora koju će uz nešto veće međuosovinsko rastojanje prvenstveno osjetiti putnici na uzdužno pomičnim zadnjim sjedištima, jer se iza visokog vozača koji je optimalno podesio svoje sjedište može smjestiti jednako visok putnik koji će imati dovoljno mjesta i u predjelu nogu i u predjelu glave. Iza naslona zadnjih sjedišta koja su pomaknuta unazad do kraja i dalje ostaje prtljažnik solidne zapremine, a sve zajedno skoro je pa nestvarno za automobil čija ukupna dužina iznosi 4,23 metra.

Poput osoba za koje se kaže da nikada ne stare, zauvijek mlad Captur više se ne nudi u kombinaciji s uglađenim i provjerenim 1,5-litarskim četverocilindarskim turbodizelskim motorom (dCi) čiju je potvrđenu efikasnost i štedljivost sada preuzela samodopunjiva hibridna pogonska kombinacija koju čini 1,6-litarski četverocilindarski benzinac potpomognut elektromotorom. Ostatak ponude popunjavaju dva turbobenzinska motora sa tri i četiri cilindra. Neki od njih rade i na autoplin, a testni primjerak pokretao je osnovni trocilindarski turbobenzinac u čijih je 999 ccm smješten 91 „konj“. Neće se svidjeti ljubiteljima koji insistiraju na samo dvije papučice pod nogama, jer se spomenuti motor(čić) nudi samo u kombinaciji s ručnim 6-stepenim mjenjačem.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Najslabiji turbobenzinac može se pohvaliti niskom potrošnjom goriva u defanzivnom ritmu. Uz korištenje radnog programa Eco i unaprijeđenog sistema Start/Stop štedljivost će doći do izražaja i u stani/kreni gradskim uslovima, ali je motor u natprosječno opterećenom automobilu na otvorenoj cesti morao priznati da ipak nema dovoljno „pluća“ za bezbolno nošenje s masom, što je najevidentnije na uzbrdicama.

Oko povoljnijih rezultata međuubrzanja koja će prilikom pretjecanja osigurati manje stresa i kraće zadržavanje u lijevoj traci, u okruženju Captura koji se neće koristiti samo u (pri)gradskim uslovima, bolje će se snaći obje verzije 1,3-litarskog četverocilindarskog turbobenzinca kojem asistira blagi hibridni sistem. Među njima je i kombinacija koja uključuje i uglađen automatski mjenjač s dva kvačila.

Postavljen na čvršće podešenom ovjesu i s malo mase ispod prednjeg poklopca, Captur u svakojakim zavojima bespogovorno slijedi zadanu putanju. Doprinos dobrom osjećaju daje i prilično precizan upravljački sistem, a osim nedovoljne podrške bočnica na sjedištima neprijatnih iznenađenja nije bilo ni prilikom pretjerivanja. Šteta što u Renaultu nikada nisu planirali da popularni B crossover ponude i u kombinaciji s pogonom preko obje osovine, jer smo se usput uvjerili da Captur nije od onih koji se neprijatno osjećaju na neasfaltiranim podlogama, čemu pored ovjesa i guma s dovoljno visokim profilom doprinosi i odlično rastojanje podnice od tla.

Foto: I. Š./Klix.ba
Foto: I. Š./Klix.ba

Ponuda zanimljivih crossovera koji su nastali na osnovici automobila iz B segmenta sve je veća, ali lijep, udoban i funkcionalan "Clio na kvadrat" (definitivno) ostaje među našim favoritima. Svemu doprinosi i informacija da za Captur u osnovnoj varijanti koji je, realno, daleko od nedovoljno opremljenog automobila u ovom trenutku ne treba izdvojiti previše novca. Da, u cijenu je u ovom slučaju uračunata i atraktivna crvena boja karoserije koja se inače doplaćuje.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Renault Captur Evolution TCe 90

  • Cijena testnog modela: 38.900 KM (akcijska cijena)

  • Motor: Smješten naprijed poprečno, tri cilindra, 12 ventila, benzinski, turbopunjač, međuhladnjak, indirektno ubrizgavanje goriva. Radna zapremina – 999 ccm. Najveća snaga – 67 kW/91 KS od 4.500 do 5.000 obr/min. Najveći obrtni moment – 160 Nm od 2.100 do 3.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine. 6-stepeni ručni mjenjač. 17-inčne felge, gume 215/60 R17 96H (Uniroyal WinterExpert).

  • Ovjes: Naprijed MacPherson i stabilizator, nazad polukruta osovina sa spiralnim oprugama.

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 14,3 s. Najveća brzina – 168 km/h. Potrošnja na testu – od 5,1 do 7,1 l/100 km. Tvornička deklarisana prosječna potrošnja (WLTP) – 5,8 l/100 km. Zapremina rezervoara – 48 l. Prosječna emisija CO² – 132 g/km. Euro 6D.

  • Dimenzije: Dužina – 4.239 mm. Širina – 1.797 mm. Visina - 1.575 mm. Međuosovinski razmak - 2.639 mm. Zapremina prtljažnika – od 422 do 1.596 litara. Masa praznog vozila – 1.218 kg. Najveća dopuštena masa – 1.730 kg.

  • Serijska oprema: Renault Captur Evolution TCe 90

  • Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara.