Može li otvaranje baze Wizz Aira u Sarajevu ugroziti poslovanje aerodroma u Tuzli
Formiranje baze niskobudžetne aviokompanije je način sarajevskog aerodroma da sanira negativne posljedice pandemije i poboljša poslovanje, no s obzirom na to da je svega stotinjak kilometara udaljena druga Wizz Airova baza, mnogi su se pitali hoće li to značiti da prave konkurenciju sami sebi.
"Mislim da se to neće posebno odraziti na naš aerodorm u Tuzli. Ne vjerujem da će se posebno odraziti na popunjenost i broj putnika sa našeg aerodroma, a vjerujem da su i oni to tako procijenili jer oni sve dobro izanaliziraju prije nego što naprave neki korak. Vjerujem da su svjesni da ovo može značiti da prave konkurenciju sami sebi, ali vjerujem da su procijenili da toga neće biti", kazao je Mujačić.
On kaže kako se iz kompanije Wizz Air nisu konsultovali sa njima o ovim pregovorima, stoga se i nekoliko destinacija poklapa na oba aerodroma, kao što su Memmingen, Basel, Dortmund, no Mujačić vjeruje da su u pitanju njihove procjene te da kompanija može popuniti oba leta.
"Mi imamo dva njihova mlazna aviona, popunjenost letova je najbolja u BiH, ne vjerujem da bi rizikovali nešto utvrđeno i razrađeno, ekonomski isplativo. Ne vjerujem da bi to mijenjali kako bi isto pravili na nekom drugom aerodromu", naveo je.
Baš kao što će jedan avion Wizz Aira mnogo značiti sarajevskom aerodromu za oporavak, tako je ova kompanija vrlo značajna i u prošlosti i danas bila za poslovanje tuzlanskog aerodroma. Trenutno iz Tuzle postoji osam letova Wizz Aira koji svakodnevno funkcionišu, a u aprilu bi trebalo da aktiviraju još osam letova, kako je ranije i dogovoreno.
"Popunjenost po letu je u normalnim okolnostima 160 putnika u avionu, a to nema niko u regiji", dodaje Mujačić govoreći o tome koliko Wizz Air i aerodrom u Tuzli znače za poslovanje jedno drugom te naglašava da su prošle godine s njima produžili ugovor na četiri godine što predstavlja svojevrsnu garanciju da će ova kompanija ostati u Tuzli.
Prošle godine, kada su letovi bili obustavljeni, sa tuzlanskog aerodroma je poletjelo 40 posto putnika od ukupnog broja putnika u "normalnoj" situaciji, a prihodi su iznosili 54 posto od prihoda iz 2019. godine. Sarajevski aerodrom je pak imao nešto veće gubitke, ostvareni obim prijevoza putnika je bio 39 posto, a poslovanje je opalo za 50 posto.