Pad potražnje za "luksuznjacima", Mercedes ukida jednu smjenu i smanjuje proizvodnju S-Klase
Potpuno digitalizovano proizvodno postrojenje "Factory 56", koje je bilo demonstracija Mercedesovog proizvodnog umijeća, odgovorno je za proizvodnju vrhunskih modela kompanije, uključujući S-Klasu, potpuno električni EQS i vozila podbrendova Maybach i AMG.
Odluka o smanjenju poslovanja dolazi kao odgovor na upornu slabost na tržištu luksuznih automobila, trend koji je sve očigledniji posljednjih mjeseci.
Prema riječima glasnogovornika Mercedesa, prelazak na rad u jednoj smjeni određen je za zadnji kvartal ove godine. Ovaj potez će uticati na skoro 1.500 zaposlenih, od kojih će neki biti raspoređeni u druge proizvodne oblasti u tvornici u Sindelfingenu.
Uticaj slabe potražnje jasno se odražava u Mercedes-Benzovim podacima o prodaji u drugom kvartalu. Kombinovana prodaja četiri najbolja luksuzna modela kompanije – S-Klasa, EQS, EQS SUV i GLS – iznosila je samo 33.400 jedinica između aprila i juna, što predstavlja značajan pad od 25 posto u poređenju sa 44.200 prodatih jedinica u istom periodu prošle godine.
Posljedično tome, udio ovih vozila vrhunskog segmenta u ukupnoj prodaji Mercedesa pao je sa 16 posto na 14 posto, što je doprinijelo smanjenju profitne marže u automobilskom poslovanju kompanije sa 13,5 posto na 10,2 posto u drugom kvartalu.
S-Klasa je, posebno, doživjela pad prodaje na ključnim Mercedesovim tržištima tokom prve polovine godine. Prodaja S-Klase je pala za 13 posto na 10.430 jedinica u Kini, za 19 posto na 5.026 jedinica u SAD i značajnih 27 posto na 4.249 jedinica u Evropi.
Situaciju dodatno ilustruju izvještaji dilera Mercedesa, pri čemu jedan u regiji Stuttgart navodi da nisu prodali S-Klasu od jeseni 2023. godine, dok se drugi mučio da se riješi EQS demo vozila po znatno nižoj cijeni.
Njemački div se suočava se s višestrukim izazovom, boreći se s kineskim ratom cijena u automobilskom sektoru koji je u toku, posebno izražen kod "high-end" modela i visokim troškovima razvoja povezanim s novim tehnologijama i elektrifikacijom. Iako je malo vjerovatno da će smanjenje proizvodnje rezultirati gubitkom radnih mjesta za stalno zaposlene u Sindelfingenu, koji se mogu premjestiti u druge proizvodne prostore kao što je Hala 46 gdje se E-klasa i GLC i dalje proizvode u tri smjene, radnici s ugovorom na određeno vrijeme mogu se suočiti s otpuštanjem.
Vremenski okvir za povratak na rad u dvije smjene u Factory 56 ostaje neizvjestan. Tipično, oživljavanje prodaje S-Klase poklapa se s redizajnom modela i uvođenjem novih tehnologija, sa sljedećim osvježenjem planiranim za 2025. godinu. Međutim, širi trendovi u industriji, uključujući Audijevo razmatranje zatvaranja svoje fabrike u Briselu zbog spore prodaje modela Q8 E-tron, sugerišu da se tržište luksuznih električnih vozila suočava sa široko rasprostranjenim izazovima.