Popularna "Golf" klasa
22

Provjerili smo: Sve je manje dobrih ponuda, evo koji kompakti su dostupni ispod 40.000 KM

A. M.
Foto: Klix.ba
Zbog rasta cijena automobila od oko 50 posto u zadnjih pet godina, dobre ponude se doslovno traže svijećom. O tome smo pisali u više navrata, povlačili paralele i analizirali tržište, jer su se omiljeni kompaktni automobili ne tako davno mogli kupiti za ispod 25.000 KM. Danas za iste takve treba izdvojiti bar 10.000 KM više.
"Novo normalno" vrijeme donijelo je val cijena za koje je teško tvrditi da su pristupačne, a kamo li privlačne.

Jednostavno, na tržištu više nema dobrih prilika kakvih je, u ne tako davnoj prošlosti, bilo napretek. Međutim, o nekim bi se moglo razmisliti, naročito ako ste potencijalni kupac novog automobila i prihvatate novi prag pristupačnosti.

Prilagođavajući se novoj politici cijena gdje je skoro nemoguće naći nov auto ispod 30.000 KM, a to je iznos s kojim smo prije pet godina ispred sebe imali cijelu listu većih i konkretnijih automobila, pa čak i Škodu Octaviju dizel kao referencu domaćeg tržišta, novi prag minimalnih cijena u kompaktnoj klasi se pomjerio između 35.000 i 40.000 KM.

Došlo je takvo vrijeme da među automobilima od 30-tak hiljada maraka ustvari tražimo best-buy ponude, iako je riječ o malim gradskim autima. Oni poželjniji, koji se smatraju zlatnom sredinom, a tu mislimo na "Golf" ili popularno rečeno kompaktnu klasu, su u prosjeku sedam do osam hiljada maraka skuplji. Takvi modeli koji se danas smatraju dobrim ponudama, a iako su u pitanju kompromisi s pogonskim motorima i opremom, tumače se kao fer ponude, jer je sljedeći prag na oko 50.000 KM.

Istražili smo koje kompakte je moguće dobiti ispod cjenovne granice od 40.000 KM i pronašli četiri korektne ponude. Svi kandidati su prošli metodu osvježavanja i dorađivanja, neki čak i dva puta, što znači da je riječ o provjerenim automobilima, koji bi trebalo da su preboljeli dječije bolesti. Nisu u pitanju performanse, već prihvatljivije verzije koje privlače racionalne kupce koji prije svega traže novo vozilo sa što boljim omjerom uloženo-dobijeno.

Hyundai i30 1.5 DPi (96 KS) – S osnovnim paketom dobijate skoro sve (35.990 KM)

Ulaz u odabrano društvo počinjemo s Hyundaijem i30. Poprilično tržišno pasivan i marginaliziran, a tako korektan i konkretan kompakt, koji se kao jedan od rijetkih još uvijek može dobiti s 1,5-litarskim atmosferskim benzincem. Hyundai je nedavno drugi put osvježio svoj kompakt, pa umjesto 110 benzinac razvija prigušenih 96 KS kako bi se prilagodio sve strožijoj euro normi.

Međutim, Korejac je iznimka, jer jedini u ovoj grupi nudi pogonski motor s četiri cilindra, koji radi nevjerovatno tiho i kultivisano. Performanse su u drugom planu, jer kod ovog motora je naglasak na uglađenosti i potrošnji bez kompromitiranja broja cilindara. Auto je dovoljno prostran i udoban, završna obrada je veoma dobra, a oprema za ovu cijenu rekli bi više nego taman.

Novost na ažuriranoj verziji, uz odličnu cijenu od 35.990 KM s popustom za osnovni paket Style (prije Classic), jeste da su "spakovani" novi paketi opreme, gdje već od ulazne verzije kupac dobija nešto što je prije bilo dostupno u višim, pa i u najluksuznijim nivoima. Iako na Style paketu nedostaju samo alu felge koje bi vizuelno popravile dojam, ovaj osvježeni i30 je više nego fer i mnogim konkurentima cjenovno nedostižan. Serijska oprema je iznimno bogata, a kupce od osnovnog paketa čeka navigacija i zadnja kamera za parkiranje, ali i gomila sigurnosnih asistenata.

Kome zatreba više opreme, uz veći popust i krajnju doplatu od 2.500 KM, može dobiti konkretniji Urban paket koji u seriji posjeduje dodatno aluminijske felge 16'', električnu ručnu kočnicu i električne podizače zadnjih stakala.

Preporuka: Hyundai i30 1.5 DPi Urban – 38.490 KM

Škoda Scala 1.0 TSI 95 KS – Miljenica flotne prodaje uz prepoznatljive Škoda vrijednosti (36.353 KM)

Scala je jedan od najprodavanijih modela na bh. tržištu uopšte zato što je miljenica flota, budući da kupci računaju na 10 do 15 posto nižu cijenu od konkurencije. Najprostraniji je auto u ovom segmentu, iako koristi broj manju platformu, a posjeduje i prtljažnik od 467 litara koji sabotira nabavku karavana.

Osnovni model sa Essence paketom opreme i 1,0-litarskim turbobenzincem od 95 KS ima cijenu od 36.353 KM, što ustvari i jeste rang koji ispunjava ulogu ovog modela. Skuplje varijante uz bogatu listu opcija lako mogu značajno podići njenu cijenu, ali Scala ne bi trebala biti poligon za skupe doplate, koje u Škodi bolje prolaze kod Octavije.

Mimo nekoliko doplata koje vizuelno mogu obogatiti ovaj auto, a pri tome računamo da ostanemo unutar cjenovne granice, prva o kojoj vrijedi razmisliti je 20 "konja" jači motor. Vrijedi razmisliti i o višem paketu opreme Selection s kojim Scala dobija na ozbiljnosti. Razlika u doplati s nešto više od 3.000 KM ne donosi samo konkretniji i 20 konja snažniji motor s mjenjačem od šest brzina, već i više opreme i "topliju" unutrašnjost s plemenitijim materijalima.

Preporuka: Scala 1.0 TSI Selection 1.0 TSI 115 KS (39.496 KM)

Kia Ceed 1.0 T-GDI (100 KS) – Ozbiljan kompakt koji se ne snalazi kao nekad (36.999 KM)

Kupci Kije razmišljaju uglavnom o Sportageu, a poneki "zaluta" i odveze XCeed. Sve vrijeme na pladnju im je serviran obični Ceed, koji nakon redizajna nema nijednu izraženu manu. Štaviše, Ceed smo prihvatili od prve generacije kao korektan komad auta na šta je svakako uticala revolucionarna 7-godišnja garancija.

Međutim, ovaj auto je nakon redizajna aktuelnog modela, zbog integracije ADAS sistema, poskupio za više od 10.000 KM, pa je kupcima prebrzo odjezdio s radara, s obzirom da se model iz prvih modelskih godina mogao dobiti za manje od 25.000 KM po akcijskoj cijeni.

No, aktuelna ponuda od 36.999 KM uz zaista odmjeren paket opreme EX FUN i 1,0-litarski turbobenzinac od 100 KS sa šest brzina djeluje možda i najkorektnije, posebno ako dodamo i sedmogodišnju garanciju.

Ako bi tražili best-buy ponudu, za samo 1.000 KM doplate možete dobiti Ceed s paketom Full Fun + Edition, koji dodatno od važnijih stavki donosi tempomat, zadnju kameru za parkiranje, navigaciju, dvobojne alu felge od 16 inča itd.

Preporuka: Ceed Full Fun + Edition (37.999 KM)

Toyota Corolla 1.5 VVT-i Luna (125 KS) – Tržišni bestseller s najdužom garancijom (39.900 KM)

Atraktivni Yaris Cross prošle godine je činio skoro 40 posto prodaje japanskog brenda u BiH. Čini se da se tržište zasitilo crossoverima, pa su "podignuti" Yaris i Corolla zamijenili pozicije ove godine. Iako je riječ od izvedbi sedan, Corolla je izvorno kompakt iz C segmenta. Ali samo sedan može ponuditi 1,5-litarski atmosferac, bez Toyotine klasične hibridne asistencije, zbog čega cijena ostaje mnogo prizemljenija. To na kraju dokazuju prodajni podaci, budući da je za dva mjeseca prodato, odnosno registrovano čak 74 primjerka Corolle Sedan.

Ono što je pohvalno da je uvoznik odlučio da iz ponude izuzme osnovni Terra paket, tako da na bh. tržištu Corolla starta s drugim nivoom Luna, koji sadrži skoro pa potpun paket opreme po cijeni od 39.900 KM. Ovako opremljena Corolla posjeduje: Toyota Safety Sense – napredni paket aktivne sigurnosti u koji ulazi adaptivni tempomat, automatski dvozonski klima uređaj, alu felge od 16 inča, Cloud navigaciju, 10,5-inčnu multimediju, prednje i zadnje parking senzore, zadnju kameru za parkiranje, sva stakla na struju itd.

Imidž Toyote koji uživa i status Corolle koji je stekla od 1966. godine - od kada se bez prekida proizvodi - uz istaknutu akcijsku cijenu umanjenu za 4.500 KM, čini ovaj model s razlogom jednim od najboljih kupovina na domaćem tržištu. Toyotina snaga leži i u 10-godišnjoj garanciji, najdužoj na tržištu, pa kad i to uključimo u cijenu, dobijemo paket koji trenutno privlači najviše kupaca u segmentu unutar cjenovnog praga od 40.000 KM.

Preporuka: Toyota Corolla Luna + Zimski paket (42.118 KM)

Octavia i Golf: S kojim cijenama startaju lideri tržišta?

Pored izdvojenih preporuka i najpovoljnijih ponuda na bh. tržištu, najpopularniji ustaljeni lideri kompaktnog segmenta, kao što su Škoda Octavia i Volkswagen Golf, nisu daleko iznad ove liste, ali nisu baš ni blizu nje. Octavia već godinama s lakoćom dominira tržištem. Prostrani liftback s jednakom Golfovom mehanikom, dostupan još uvijek s dizelskim motorima, svake godine biva isporučen u oko 900 komada. To Octaviju čini nemjerljivo najpopularnijim modelom bh. tržišta. Iako su dizeli na meti kupaca, zadnjih godina se standardi mijenjaju, pa benzinski 1.5 TSI postaje sve češći odabir.

Obnovljeni model iz prošle godine stigao je s novim 1.5-litarskim Evo 2 benzincem, dostupnim i u verziji sa 115 KS, a njegova cijena u osnovnom paketu Essence s ručnim mjenjačem iznosi 43.623 do registracije. Teško da se kupci odlučuju za ovakvu Octaviju, jer se obično konfigurišu opremljeniji modeli, koji su bliži iznosu od 50-tak hiljada KM, a nerijetko i više od toga.

Iako se u prva dva mjeseca Corolla "ubacila" ispred Golfa po prodaji, šef segmenta, VW Golf na našem tržištu puca ipak na višu klasu kupaca, budući da se osnovna verzija prodaje sa 1.5-litarskim TSI turbobenzincem od 150 KS po cijeni od 50.708 KM. Dakle, nema verzije sa 115 KS (ne znači da se ne može naručiti), ali je u ovoj cijeni ukalkulisan viši paket opreme Life Plus. Golfa odavno ne možemo smjestiti u kategoriju koja igra na kartu pristupačnosti, pa se treba pomiriti da ga nećemo vidjeti u nekoj suludo povoljnoj cijeni kao kod rivala na ovoj listi.