samo lazete moji srbijanski trolovi. Sumnjam u projekat jer po parametrima koji su dodikovci prije 2 godine objavili AC nije isplativa, zato se trebalo gradit brza cesta. A ni rijec ko preuzima troskove ako nebude se isplatila investicija. Koncesiju nece niko preuzet ako se ne isplati, sto znaci da je minimum zarada garantirans
Ovo se pise namjerno skraceno. Takvi ugovori se prave tajno. Ko ce odgovarat ako bi se npr srusio most, kao u Italiji? I tamo je taj dio bio pod koncesijom
rs garantuje za 30 milona godišnjeg prometa. naravno, od tog nema ništa. obrni, okreni doplaćivaće kao i da je dignut kredit.
benefiti su u tome što su na postojećoj magistrali saobraćajke svakodnevne, ja ću, kao prijedorčanin, prvi pobjeći na autoput.
dodatno, neće kinezi dovlačiti pijesak, ciment i bagere iz kine, većina tih para će se obrnuti u domaćem građevinskom sektoru.
predizborna prodaja magle.neisplativo a koncesiju ce preuzeti uz garanciju drzave(u ovom slucaju entitet) da ce nadoplatiti . znaci,protok od ca 11 000 vozila dnevno je neka granica isplativosti!
Hoce, preuzet ce. I nije bitna isplativost. Zasto?
Jer Kinezi placaju put. I radnu snagu. Nista domace firme.
Sto diktiraju koncesijama na trecinu vijeka. Kad Dodo i Zeljka odavno budu djubrili njivu odozdo.
A uslovi ugovora ako se ne ispune - za to je zaduzen sud u Kini.
Tj. Nema boga da ces na sudu dokazati da ti Kinezi ista duguju ili da ti njima nesto NE dugujes.
Placat CEMO (jer RS nema svojih para, sve je to iz drzavnog budzeta) koliko Kinezi kazu i do kad kazu.
@wildbillklixon97 Isplativost projekta je totalno nebitna jer sto se Kineza tice oni mogu zatvoriti tu dionicu puta, pokriti je odozgo staklom i tu uzgajati paradajz sljedecih 30 godina - put je njihov.
Ako hoce, mogu dici putarinu da ti se ne isplati voziti se tom dionicom pa da drzavi nemaju sta isplatiti od takse, ili mogu spustiti putarinu na 1 pfening - pa drzavi isplatiti marku.
A citavo vrijeme drze saobracajnicu u saci.
@wildbillklixon97 Razmisli malo sta to znaci kad kroz vise takvih projekata mozes po zelji dici ili spustiti, cijene transporta robe (i time i same robe) te ubrzati ili usporiti kretanje te iste robe.
Jer su tvoji. Ne drzave u kojoj su izgradjeni. Kome smeta nek dodje u Peking da te tuzi. Na Kineskom, naravno, po kineskim zakonima.
A nase sudije jedan Omar Mjesecar izvoza.
@Bosanski Brod 100% Ajd ne budali. Sta ce Kinezu ista "tajno"?
Drzavna firma, drzavne pare (kineske) - drzavni KINESKI zakoni na kineskom sudu.
Mogu svaku stavku ugovora na sudu da obori ili prosto da ponisti ugovor kako im volja.
Plus, koliko Bosnja znas da se razumiju u kineske zakone? Nema boga da mozes izaci gornji.
Ovo ce ti biti transparentno da transparentnije ne moze bit - pa kolko Kinez bude mogo da te zajebe, zajebe te.
Jer su Mile i Zeljka glupi i pohlepni.
@wildbillklixon97 Isto kao i Kakir i Novalija...
Razlika je samo sto oni ovo isto guraju za neisplative termoelektrane a ne za neisplative dionice puta.
U svakom slucaju cilj je isti.
Za nase politicare da ostanu na vlasti - a za Kineze da se dugorocno uglave na ovom podrucju projektima za presipanje para iz nase drzavne kase u njihovu.
zvanični podaci kažu da je pgdp (prosječni godišnji dnevni promet) na nivou od 6 000 tranzitno, odnosno 10 000 ukupno (sa putnicima koji žive i putuju u neko od naselja između pd i bl).
iz današnje perspektive, sa, ipak kontinuiranim, rastom prometa, i dodatnim prometom koji bi autoput privukao (kačio bi se na već izgrađenu mrežu od 100 km, a na liniji je i između ovog dijela bih i zapadne evrope), moglo bi se očekivati oko 5-7 000 vozila dnevno, što je 30% garantovane sume.
u račun treba uzeti i inflaciju, tj. tih dvadesetak miliona doplate će se vremenom smanjivati (rast saobraćaja) i gubiti na realnoj vrijednosti (inflacija i poskupljenja putarine).
u konačnici, koštaće budžet kao i klasičan kredit, s tom razlikom što klasičan kredit ne bi ni dobili od eib i ebrd jer relacija nije na mreži evropskih koridora.
sporedni efekti su takođe bitni - atraktivnost za investicije kao i ušteda na direktboj i indirektnoj šteti svakodnevnih saobraćajki.