U ime Allaha, Svemilosnog, Milostivog!
Uzvišeni Allah u Kur'anu je zabranio muziku riječima: "Ima ljudi koji kupuju lehvel hadis(price za razanodu), da bi neznajući (koliki je to grijeh) s Allhova puta odvodili." (Prijevod značenja Kur'ana, Lukman, 6.) Od Ebu el-Bekerija se prenosi da je rekao: "Upitan je Ibn-Mesud za ovaj ajet, pa je odgovorio: "Tako mi Onoga, osim kojeg drugog boga nema, (ovu zakletvu je poniovio tri puta), lehvel hadis to je muzika." (Taberi i Hakim).
hadis Ebu-Musaa el-Esarija koga bilježi imam Buhari u kome Poslanik, sallalhu `alejhi wa salam kaze: "Zaista će se pojaviti ljudi iz moga ummeta koji će dozvoljavati nemoral, svilu, alkohol i muzičke instrumente. Allah ce ih pretvoriti u majmune i svinje sve do Sudnjeg dana.
Stav islamskih učenjaka o muzici
1 – Imam Ebu Hanife kaže: “Slušanje muzike je zabranjeno i grijeh prema Allahu.” Ovo je također mišljenje svih učenjaka Kufe: Sufjana, Hammada, Ibrahima, Eš-Šabija i nije poznat niko od učenjaka Basre da kaže suprotno. [1]
2 – Navodeći osobe od kojih se ne prima svjedočenje veliki hanefijski pravnik el-Kasani kaže: “Onaj ko svira sa tamburom gubi zvanje pravednog i nepristrasnog, jer to nije halal (dozvoljeno) ni u kom slučaju. [2]
3 – Pitan je Imâm Malik, šta od muzike odobrava stanovnicima Medine? Pa je odgovorio: “To kod nas čine (slušaju muziku) samo veliki grješnici. [3]
4 – Imam eš-Šafi’i kaže: “Ako vlasnik robinje, sazove ljude da slušaju njeno pjevanje on je bezobraznik od koga se ne prima svjedočenje. [4]
5 – Prenosi se od Abdullaha, sina imama Ahmeda da je rekao: “Pitao sam oca o muzici pa je rekao: Od nje klija licemjerstvo u srcu, a potom je spomenuo riječi Imâma Malika koji je rekao da muziku slušaju samo veliki grješnici.” Također Imâm Ahmed kaže: “Ko vidi muzičke instrumente, kao tamburu i slično, neka je slomi ako zato ima mogućnosti. [5]
6 – Šejhul-Islam Ibn Tejmijja kaže: “Složni su imami sva četiri mezheba da je muzika haram. [6]
7 – Ibnul Kajjim veli: “Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je zabranio muzičke instrumente.” [7]
8 – Ibn Salah navodi: “Ovo slušanje (tj. muzike) je haram, po saglasnosti svih muslimana.” [8]
9 – Imam et-Taberi kaže: “Složni su učenjaci da je muzika zabranjena.” [9]
10 – El-Mehasibi kaže: “Muzika je haram kao lešina, haram je sviranje i slušanje muzike.” [10]
11 – Imam en-Nehhas kaže: “Muziku zabranjuje Kur’ân i Sunnet.” [11]
12 – Ebu ‘Amr ibnus-Salah potvrđuje riječi et-Taberija: “Složni su islamski učenjaci (el-idžma’) da su def, frula i svirka općenito haram.” [12]
13 – El-Fadl Ibn ‘Ijad kaže: “Muzika je put ka nemoralu.” [13]
14 – El-Kafal konstatuje: “Ne prima se svjedočenje onoga ko svira i igra.” [14]
15 – Ibrahim Ibn Mes’ud kaže: “Muzika je batil (ništavna), a batil vodi Džehennemu.” [15]
16 – Ed-Dahhak kaže: “Muzika je otvor kroz koji se prosipa imetak, izaziva srdžba Allaha i zarobljenost srca.” [16]
17 – `Abdurrahmân es-Sa’di kaže: “Muzika i muzički instrumenti su haram, za što postoje šerijatski dokazi, i učenjaci su je također zabranili i upozorili na njenu opasnost.” [17]
18 – Ibn Sâlih el-’Usejmîn je rekao: “Slušanje muzike je, bez imalo sumnje haram, a prenosi se od ashaba i tabi’ina da su je smatrali uzrokom licemjerstva u ljudskim srcima.” [18]
19 – Ibn Bâz kaže: “Slušanje muzike je haram, i za to postoje dokazi u Kur’ânu i Sunnetu. Onaj ko odobrava muziku i izdaje takve fetve govori o Allahu bez znanja i bit će pitan za to.” [19]
20 – Šejh el-Albânî kaže: “Znaj dragi brate, da su hadisi Poslanika sallallahu alejhie sellem, koji zabranjuju muziku mnogobrojni. Ima ih preko deset i preneseni su od Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, pouzdanim putevima. [20]
[1] “Ruhul me’ani”, 21/68-69
[2] Bidaius-sanai 5/403 od Imâma el-Kasanija.
[3] Bilježi el-Hallal u “El-emru”, str. 158 i el- Dževzi u “El-telbisu”, str. 244. Sa ispravnim lancem prenosilaca. Vidi “Et-tahrim”, str. 99-100. Da muziku slušaju samo veliki griješnici kaže i Imâm Ibnul-Munzir a bilježi El-Hallal, na str. 158.
[4] Bilježi el-Bejheki 10/377 i 380 i u “Šu’abul-iman”, 4/282, br. Pred. 5113. Da Imâm Eš-Šafi’i od ovakvog nije primao šehadet navodi i Šejhul-islam u svojim fetvama, 30/116.
[5] Bilježi El-Hallil u “El-emru”, str. 136 sa ispravnim lancem prenosilaca, a navodi je i el-Dževzi u “El-Hukm”, str. 14. Vidi “Hukmul-gina”, str. 84.
[6] “Medžmu’atul-fetava”, 11/291 i 11/313.
[7] “Igasetul-lehfan”, 1/261 od Ibnu-Kajjima.
[8] “El-ginau fil-islam”, str. 199 od Alije el-’Amilija.
[9] Ibid.
[10] Ibid.
[11] Ibid.
[12] “Hukmul-islami fil-gina”, str. 13. Uzeto iz Hukmul-gina str. 84.
[13] Bilježi el-Bejheki u “Eš-šu’ab”, 4/280, br. hadisa 5107. Slično ovome kaže i Jezid Ibnul-Velid, ibid br. Hadisa 5108.
[14] “El-ginau fil-islam”, str. 199.
[15] Ibid, uziman iz Hukmul-gina fil-islam str. 84-85.
[16] “Ruhul- me’ani”, 21/28.
[17] “E-fetavas-Sa’dijje”, str. 450-451.
[18] “Fetava šejh Ibnu Salih el-’Usejmin”, 2/929.
[19] “Fetava islamijje”, 2/307-308.
[20] “Tahrimu Alatit-tareb”, str. 36.
U bosni prvo treba da se krene od tawhida, akide menhedza. Pozivati ka Allahu a ne da se bogati na osnovu vjere. Treba da se radi kako je Poslanik sallallahu `alejhi wa salam radio. On treba da bude uzor u svemu i njegovi ashabi radi`allahu anhu.
Faze Poslanikovog poziva
Autor: Ibn Kajjim el-Dževzijje
Izvor: Zâdu-l-me’âd (str.63.)
Prva faza je poslanstvo, druga opominjanje bliže rodbine, treća opominjanje svoga naroda, četvrta opominjanje naroda kojim ranije nije dolazio poslanik, a to su svi Arapi. Peta faza je opominjanje svih džina i ljudi do kojih dopre njegov poziv, sve do Sudnjeg dana.
Poslanik sallâ Allâhu ‘alejhi ve sellem je tri godine tajno pozivao u islam, a zatim mu je objavljeno:
”Ti javno ispovjedaj ono što ti se naređuje i mnogobožaca se okani.”
Poslanik sallâ Allâhu ‘alejhi ve sellem je obznanio poziv, a njegov narod mu je odgovorio otvorenim neprijateljstvom koje se prema njemu i muslimanima svakodnevno povećavalo, dok im Allâh nije dozvolio da učine dvije hidžre.
@ escobar: svakako da postoje veći problemi od muzike, međutim, u islamu ne postoji nešto nebitno - postoji samo bitno i bitnije. Hanefijski mezheb (koji IZ u nekim slučajevima slijedi) je najstrožiji po osudi muzike, pa neki učenjaci hanefijskog mezheba su smatrali naslađivanje i uživanje u muzici kao nevjerstvo.
Da nas Allah uputi sve na pravi put amin. Mozes li ti meni pomoci kako ja da se odjavim odavde? Ja sam kontaktirao redakciju, ali oni ne odgovaraju. Ja zelim da idem odavde i molim Allaha da nikada ne udjem ovdje vise amin.