U ime Allaha, Svemilosnog, Milostivog! Uzvišeni Allah u Kur'anu je zabranio muziku riječima: "Ima ljudi koji kupuju lehvel hadis(price za razanodu), da bi neznajući (koliki je to grijeh) s Allhova puta odvodili." (Prijevod značenja Kur'ana, Lukman, 6.) Od Ebu el-Bekerija se prenosi da je rekao: "Upitan je Ibn-Mesud za ovaj ajet, pa je odgovorio: "Tako mi Onoga, osim kojeg drugog boga nema, (ovu zakletvu je poniovio tri puta), lehvel hadis to je muzika." (Taberi i Hakim). hadis Ebu-Musaa el-Esarija koga bilježi imam Buhari u kome Poslanik, sallalhu `alejhi wa salam kaze: "Zaista će se pojaviti ljudi iz moga ummeta koji će dozvoljavati nemoral, svilu, alkohol i muzičke instrumente. Allah ce ih pretvoriti u majmune i svinje sve do Sudnjeg dana. Stav islamskih učenjaka o muzici 1 – Imam Ebu Hanife kaže: “Slušanje muzike je zabranjeno i grijeh prema Allahu.” Ovo je također mišljenje svih učenjaka Kufe: Sufjana, Hammada, Ibrahima, Eš-Šabija i nije poznat niko od učenjaka Basre da kaže suprotno. [1] 2 – Navodeći osobe od kojih se ne prima svjedočenje veliki hanefijski pravnik el-Kasani kaže: “Onaj ko svira sa tamburom gubi zvanje pravednog i nepristrasnog, jer to nije halal (dozvoljeno) ni u kom slučaju. [2] 3 – Pitan je Imâm Malik, šta od muzike odobrava stanovnicima Medine? Pa je odgovorio: “To kod nas čine (slušaju muziku) samo veliki grješnici. [3] 4 – Imam eš-Šafi’i kaže: “Ako vlasnik robinje, sazove ljude da slušaju njeno pjevanje on je bezobraznik od koga se ne prima svjedočenje. [4] 5 – Prenosi se od Abdullaha, sina imama Ahmeda da je rekao: “Pitao sam oca o muzici pa je rekao: Od nje klija licemjerstvo u srcu, a potom je spomenuo riječi Imâma Malika koji je rekao da muziku slušaju samo veliki grješnici.” Također Imâm Ahmed kaže: “Ko vidi muzičke instrumente, kao tamburu i slično, neka je slomi ako zato ima mogućnosti. [5] 6 – Šejhul-Islam Ibn Tejmijja kaže: “Složni su imami sva četiri mezheba da je muzika haram. [6] 7 – Ibnul Kajjim veli: “Poslanik, sallallahu alejhi we sellem, je zabranio muzičke instrumente.” [7] 8 – Ibn Salah navodi: “Ovo slušanje (tj. muzike) je haram, po saglasnosti svih muslimana.” [8] 9 – Imam et-Taberi kaže: “Složni su učenjaci da je muzika zabranjena.” [9] 10 – El-Mehasibi kaže: “Muzika je haram kao lešina, haram je sviranje i slušanje muzike.” [10] 11 – Imam en-Nehhas kaže: “Muziku zabranjuje Kur’ân i Sunnet.” [11] 12 – Ebu ‘Amr ibnus-Salah potvrđuje riječi et-Taberija: “Složni su islamski učenjaci (el-idžma’) da su def, frula i svirka općenito haram.” [12] 13 – El-Fadl Ibn ‘Ijad kaže: “Muzika je put ka nemoralu.” [13] 14 – El-Kafal konstatuje: “Ne prima se svjedočenje onoga ko svira i igra.” [14] 15 – Ibrahim Ibn Mes’ud kaže: “Muzika je batil (ništavna), a batil vodi Džehennemu.” [15] 16 – Ed-Dahhak kaže: “Muzika je otvor kroz koji se prosipa imetak, izaziva srdžba Allaha i zarobljenost srca.” [16] 17 – `Abdurrahmân es-Sa’di kaže: “Muzika i muzički instrumenti su haram, za što postoje šerijatski dokazi, i učenjaci su je također zabranili i upozorili na njenu opasnost.” [17] 18 – Ibn Sâlih el-’Usejmîn je rekao: “Slušanje muzike je, bez imalo sumnje haram, a prenosi se od ashaba i tabi’ina da su je smatrali uzrokom licemjerstva u ljudskim srcima.” [18] 19 – Ibn Bâz kaže: “Slušanje muzike je haram, i za to postoje dokazi u Kur’ânu i Sunnetu. Onaj ko odobrava muziku i izdaje takve fetve govori o Allahu bez znanja i bit će pitan za to.” [19] 20 – Šejh el-Albânî kaže: “Znaj dragi brate, da su hadisi Poslanika sallallahu alejhie sellem, koji zabranjuju muziku mnogobrojni. Ima ih preko deset i preneseni su od Poslanika, sallallahu alejhi we sellem, pouzdanim putevima. [20] [1] “Ruhul me’ani”, 21/68-69 [2] Bidaius-sanai 5/403 od Imâma el-Kasanija. [3] Bilježi el-Hallal u “El-emru”, str. 158 i el- Dževzi u “El-telbisu”, str. 244. Sa ispravnim lancem prenosilaca. Vidi “Et-tahrim”, str. 99-100. Da muziku slušaju samo veliki griješnici kaže i Imâm Ibnul-Munzir a bilježi El-Hallal, na str. 158. [4] Bilježi el-Bejheki 10/377 i 380 i u “Šu’abul-iman”, 4/282, br. Pred. 5113. Da Imâm Eš-Šafi’i od ovakvog nije primao šehadet navodi i Šejhul-islam u svojim fetvama, 30/116. [5] Bilježi El-Hallil u “El-emru”, str. 136 sa ispravnim lancem prenosilaca, a navodi je i el-Dževzi u “El-Hukm”, str. 14. Vidi “Hukmul-gina”, str. 84. [6] “Medžmu’atul-fetava”, 11/291 i 11/313. [7] “Igasetul-lehfan”, 1/261 od Ibnu-Kajjima. [8] “El-ginau fil-islam”, str. 199 od Alije el-’Amilija. [9] Ibid. [10] Ibid. [11] Ibid. [12] “Hukmul-islami fil-gina”, str. 13. Uzeto iz Hukmul-gina str. 84. [13] Bilježi el-Bejheki u “Eš-šu’ab”, 4/280, br. hadisa 5107. Slično ovome kaže i Jezid Ibnul-Velid, ibid br. Hadisa 5108. [14] “El-ginau fil-islam”, str. 199. [15] Ibid, uziman iz Hukmul-gina fil-islam str. 84-85. [16] “Ruhul- me’ani”, 21/28. [17] “E-fetavas-Sa’dijje”, str. 450-451. [18] “Fetava šejh Ibnu Salih el-’Usejmin”, 2/929. [19] “Fetava islamijje”, 2/307-308. [20] “Tahrimu Alatit-tareb”, str. 36.
Misliš li da nemamo daleko većih problema od muzike?
U bosni prvo treba da se krene od tawhida, akide menhedza. Pozivati ka Allahu a ne da se bogati na osnovu vjere. Treba da se radi kako je Poslanik sallallahu `alejhi wa salam radio. On treba da bude uzor u svemu i njegovi ashabi radi`allahu anhu. Faze Poslanikovog poziva Autor: Ibn Kajjim el-Dževzijje Izvor: Zâdu-l-me’âd (str.63.) Prva faza je poslanstvo, druga opominjanje bliže rodbine, treća opominjanje svoga naroda, četvrta opominjanje naroda kojim ranije nije dolazio poslanik, a to su svi Arapi. Peta faza je opominjanje svih džina i ljudi do kojih dopre njegov poziv, sve do Sudnjeg dana. Poslanik sallâ Allâhu ‘alejhi ve sellem je tri godine tajno pozivao u islam, a zatim mu je objavljeno: ”Ti javno ispovjedaj ono što ti se naređuje i mnogobožaca se okani.” Poslanik sallâ Allâhu ‘alejhi ve sellem je obznanio poziv, a njegov narod mu je odgovorio otvorenim neprijateljstvom koje se prema njemu i muslimanima svakodnevno povećavalo, dok im Allâh nije dozvolio da učine dvije hidžre.
Prikaži sve komentare (60)