Odavno ne procitah povrsniji clanak pun dezinformacija. Jedino sto je tacno je da je TB2 bio zelja Srbije ali to je pluskvamperfekat. Cak ih ni Ukrajinci vise ne kupuju...upitajte se zasto. Sto bi klinci rekli `provaljen je`, i u tom pogledu kupljen je CH-95. Interesantno da je autor clanka i veliki ekspert s obzirom da zna koje su karakteristike tog modela koji niko u Evropi nema pa pise kako je slabiji od TB2.
Nikakve namere Srbija nema da kupi Barjaktar, cak ni novu verziju koja je u razvoju. Stigle su bespilotne letilice iz UAE, sm1 i Sm2 koju su mogle da se vide na prikazu naoruzanja. Domet im je 250 i 300 km u zavisnosti od `korisnog tereta` a sva elektronika i optika su srpski, proizvedeni u kompaniji Teleoptik Zemun. Toliko o `problemima` sa senzorima. Mrznja u redu ali to nije razlog za ovakav amaterski tekst
S druge strane, masinstvo je ono u cemu je Juga briljirala. TRZ Rakovica je proizvodio Astazou motore za Gazelu a nas Orao Rajlovac je pred rat ovladao tehnologijom za motore RR Viper za G2, G4 i J22 (Srbi su im ranije prodali tehnologiju single-crystal za avio motore i carbonske za avionski trup). Juga je radila i motore i komplet mehaniku za tenk M84, BOV, BMP itd. s cim Turci 15g ne mogu da izadju na kraj, pa su usli u tal sa Juznom Korejom (ili su bar pokusali).
@Alija novinar nije pazljivo slusao izjave dvojice predsednika, saradnja ce biti u razvoju nove generacije dronova i bespilotnih letilica a ne u kupovini bilo cega. Ja bih tu bio veoma oprezan jer su Turci prevrtljivi. Sto se tice Pegasusa on je kompletno razvijen u Srbiji...problem je bio samo u naoruzavanju te letilice. To je prevazidjeno u saradnji sa Kinom pa je sada i ta tehnologija dostupna. Da je novinar video SM1 i SM2 ne bi nikad pomenuo Bajraktare
Srbija je imala probleme sa softverom i integracijom elektronike drona (milioni linija koda) - al to je rjeseno sa Kinezima. Niko ne prica koliko TB2 je oboreno u Libiji i Ukrajini (samim tim je i prevazidjen, Zukan jos nije skontao). Ovdje je prica o saradnji radi specificnih znanja oko mehanike i materijala sto Turcima fali (a Zapad ni Moskva nece da im da) plus strateski interes - BRICS i zatezanje odnosa sa Zapadom koje je sve izvjesnije u buducnosti.
Problemi su bili sa integracijom softvera i naoruzanja...softver i optiku proizvodi Zemun. TB2 je zastarela platforma, prevazidjen. U pocetku je zadavao probleme Rusima a onda su mu pronasli slabu tacku i sad je skoro pa beskoristan u sukobu sa ozbiljnom armijom. U razvoju je novi model a kakav ce biti videcemo. To sto je Albanija kupila a HR ce tek je starudija i to niko ozbiljan vise ne kupuje
Teloptik jeste ali za Pegaz, a slicno je i sa ovim arapskim SM2. S druge strane, TB2 jeste provaljen ali to je mnogo slozenija multi-purpose platforma klase CH-95, koja posjeduje vise podsistema i uradjena je po NATO standardima - softver za TB2 je mnogo slozeniji u poredjenju sa onim sto ima Srbija trenutno. Srbija ima svo znanje iz Orla i Sokola Mostar, jedino ih politika i finansije sprecavaju da udju u razvoj svog aviona ili drona (elektronika bi svakako bila Kineska).