Gorenje ves masine, Rasica dzemperi, Unior alati, Fructal sokovi, Elan skije, Droga Portoroz zacini su bili neki od Slovenskih. Saponija Osijek deterdzenti, Digitron kalkulatori, Vegeta zacini, Bagat masine za sivanje, Kras cokolade, INA gorivo bili su Hrvatski. Agrokomerc juhe i supe, UPI hrana, Milkos Kefir, Hepok Vino, Vispak Kafa dedo, Sarajevski Kiseljak, Kenijada Mostar, Rudi Cajevac televizori, Drina cigarete, bile su bosanski proizvodi. Crvenka Munch Malow, Carnex pastete, Eurokrem Gornji Milanovac, Stojadin Crvena Zastava, Yugo, Fico, FAP Priboj, PIK Zrenanjin, Beko odijela bili su srpski, Ajvar iz Makedonije, Obodin Frizideri Crna Gora, Trepca akumulatori Kosovo itd. Bilo je brendova.
Suti sad ce me neko nazvati Titinim fasistom, Titinim babunom, naci-komunistickim isprdkom.
Imali smo nismo znali, mozda cemo znati sta imamo sada...
bosnoslave,
da ne tupimo politiku ako moze?
od ove mase bredndova koje si nabrojao za "paljenje" patrioota koji su zaista imali sansu da se probiju na svjtskom trzistu?
Poslije 20 godina smo pametniji zar ne?
Pa to je samo spisak brendova. Danas nema volje da se mnogi brendovi obnove nego se unistavajuu. Nije do politike vec do strucne snage, pameti i znanja, a pogotovo ambicija i zelje da se nesto ucini, poduzme, preduzme, itd... Da se ide ka boljem, visem.
Pogledaj primjer Vispaka - prije 3 godine preuzela ga AS grupacija, sa ambicioznim planom napraviti najveceg konditorskog proizvodjaca na Balkanu.
Vec tada se pricalo ono standardno: "Sta cete vi", "nemate vi pojma", "bolje je uvozno" itd.
U 2013. godini premasili su rekordnu 1991 po proizvodnji, a idu ka tom cilju. Obnovili su sve brendove Dedo kafa, Stampi, neke cokolade koje su imali, uveli nove proizvode koji nikad nisu bili tipa Viscaffe - bh verziju nescaffea. Stvari su im super.
Takve pameti i odlucnosti nam treba
vidis kad se iskljuci politicko naklapanje kako se dodje do normalne "dijagnoze". S malim ali nebitni primjedbama sve stoji sto si rekao. Imaju svi sansu ali zaista fali priznanje da nam fali znanja i da se krene naprijed. Imati ili imati potencijal je 0 ako se ne zna kao u svijet. bice bolje kazu...ako ne bude gore :)
@toni
upravo jedan od razloga rusenja juge(i ne samo juge) jeste zapadno trziste koje nije imalo gdje prodavati SVOJE proizvode...a kamoli da bi uvozili nase.
sipad ti je, recimo, imao zaista kvalitetnu robu koju su i izvozili
gorenje je izvozilo
pretis
nemoj poredit ove proizvode, sto je bosnoslav naveo, sada...racunaj da je proslo 20-30 godina...i vise...kod nas kvaliteta stoji...al racunaj prije 30 god....
pascal,
bivsa juga je bila malo trziste u europskim,a pogotovo svjetskim kretanjima. Pridajemo sebi malo vise vaznosti nego sto zaista treba. Po tom osnovu bilo bi ispatnije srusiti kinu,indiju,brazil itd ,dakle zemlje sa puno " malih zemalja unutar maticnih.
Sto bogatija zemlja znaci veca kupovna moc zar ne?
Nasi proizvodi su i tada bili losi po dizajnu sto je najvaznije ,a da su bili takvi "super" odrzali bi se i pored raspada. Juga nikad nije ulagala u modernizaciju i edukaciju kadrova i slom na tom podrucju je neminovan.
toni, grijesis
nije se samo juga raspala...to znas..citav istocni blok...al' hajde da ne bude da "placem" za jugom...
ulagalo se itekako...uporedi kvalitet sada i onda...ja se mogu kladiti da masa ljudi jos uvijek imaju koncarevih frizidera koji rade :) ovo danas je sve sra*e...vijek trajanja 5 god. max...pa bolan neke su firme i propale jer su pravili proizvode koji se ne kvare.
Sto se dizajna tice...eto opet primjer- sipad...imao je ekstra dizajn...tad top moderan...danas retro...nazalost, ne proizvode vise takve linije. ti opet poredis nas dizajn tada sa sadasnjim...guglaj malo pakovanja 70ih...cokolada...deterdzenata...vidjeces da je sve isto...ukucaj...sacu lupit milku 80ih i kras 80ih...vidjet ces da je dizajn ha isti :) ulagalo se itekako..
pascal,
ja rijetko grijesim :)
Salim se , naravno. frizideri su bili ok tada i znam da je obod bio najveci snabdjevac sj amerike sa malim friziderima ali thnologija se mijenja i nova saznanja. stari frizideri su radili na amonijak ,a on odavno vise nije u upotrebi izmedju ostalog.
Isto tako je sa skoro svim ostalim proizvodima. mora se ici u korak sa svijetom kako u pogledu zastite okoline,dizajna ,stetnih stvari itd.
Javila mi se jedna nasa firma koja proizvodi 100% prirodni pekmez? i zeli izvesti u eu. Na deklaraciji pise min 50 % secera!:))
ne mozes ljudima objasniti da se ne moze napisati 100 % prirodno i secer ali niko ne slusa.
Stara prica je recimo voda. ljudi ne shvataju da postoje stotine firmi koje su spremne finansirati/ pokloniti 6 mj proizvodnju + reklamu da se probiju.
Jednostavno ne shvatamo da se svijet mijenja jako brzo.
Sve je to istina sto si napisao..nazalost...stali smo u "onom vremenu" i mislimo da je to dovoljno...da mozemo tako nase proizvode plasirat stranom trzistu...nasim "menadzerima" nije jasno da njihov "ukus" i osjecaj za "dizajn" i "lijepo" ne prati trendove...svako se voli mijesat gdje mu nije mjesto...i opet se moras vratiti par godina unazad...i jebiga...opet moras rat krivit...jer ima nasih ljudi koji su izvrsni i dizajneri i inzenjeri...koji rasturaju vani jer nisu ludi da se barkcu za sicu s nasim "menadzerima" i njihovim pojmom lijepog, korisnog etc.
nakakih se ja...valjda ces shvatit sta je pisac htio rec :)
pascal,
naravno da shvatam.
iako sam se naucio da razdvojim emocije od posla ne mogu a da ne osjetim neko razocarenje sta okolina uradi od ljudi. Imamo mi kao i svi pametnih i kreativnih ljudi i jedino im treba malo vremena da skupe hrabrost i rade ne obziruci se na mahalu.