Sinoc je bila interesantna emisija na njemackom ARD, gdje je gostovao i glasnogovornik Cockpit-a, udruzenja njemackih pilota, koji i sam leti vec 23 godine. On je objasnio filozofiju koja stoji iza AIRBUS-ovih aviona i koja je mozda dio razloga nesrece. Airbus polazi od ideje da avion nadzire pilota, jer su piloti ljudi i ljudi grijese - dakle izmedju pilota i mehanizma upravljanja aviona stoji kompjuter koji odlucuje da li informacije, koje mu pilot daje, imaju smisla. I ako po njemu nemaju - blokira pilotovu komandu. Tako je valjda vec doslo do nekoliko nesreca u proslosti, jer scenariji Airbus-a (koje takodjer ljudi programiraju) jednostavno nisu predvidjeli neke situacije. Jedina sansa, kako kaze, je da pilot potpuno iskljuci Boardcomputer, ali ni to ne granatuje sve - jer neke komande u Airbusu idu samo putem Boardcomputer.
Nesreca je grozna, ali kako su rekli - prosle godine je u svijetu stradalo oko 1,000 ljudi u avionesrecama, a 3,000 na cestama samo u Njemackoj.
Da, samo sto broj automobila ne mozes usporediti sa brojem aviona. Na zapadu skoro pa sve osobe posjeduju auto, kao sto su sa istim svakodnevno na cesti. Statisticki je avion sigurnije prijevozno sredstvo, ali da bi se dobila tocna informacija potrebno je puno vise informacija uzeti u obzir od samog broja poginulih.
@adtb: Prosjek starosti Germanwings flote je 3-5 godina, ako cemo vec o tome. Nizi od Lufthansinog. Sto je starija i bolje etablirana aviokompanija, to ce i avioni biti stariji - Ryanair ima flotu koja je u prosjeku strara 5 godina, ali s njima opet nikad ne bih letila.
A ovaj avion jeste bio star, ali je imao generalni tehnicki pregled u ljeto 2013 - i na to su se osvrnuli u emisiji. Sto je sam avion star 23 godine ne govori nista o njegovim tehnickim dijelovima.
Ali sve je sada spekuliranje, saznat cemo vise kada dodju analize crne kutije.
@Moreno83: Racunaju se takve statistike koliko sam ja upoznata na osnovu broja putnika u datom prevoznom sredstvu. Jedan avion prevozi i vise od 200 putnika - tako da je svejedan broj letova.
zis1: Sad sam citala o mehanizmu otvaranja vrata u Cockpitu. Do 9/11 teroristickog napada su se vrata Cockpita mogla otvoriti s vanjske strane. Nakon toga su pojacali sigurnosne mjere, tako da se vrata mogu sada otvoriti izvana samo putem koda koji je do 7 brojki dug. Ali se taj mehanizam moze valjda iz unutrasnjosti Cockpita deaktivirati, tako da niko izvana ne moze uci.
Sto god da je, postaje sve cudnije ali ukazuje na to da avion vjerovatno nije imao tehnicki defekt, u sto sam od starta sumnjala jer je Lufthansa za mene najsigrunija aviolinija Evrope, a i svijeta.