Društvene mreže mogu stvoriti anksioznost i depresiju kod budućih roditelja
Kako prenosi Essential baby, polovina roditelja smatra da društveni mediji poput Instagrama i Facebooka stvaraju nerealna i nedostižna očekivanja o porodičnom životu, stoji u novom istraživanju.
Istraživanje koje je sprovela Priory Group također je otkrilo da jedan od pet roditelja tvrdi da su različiti "sjajni i bajni" profili i stranice o roditeljstvu na Facebooku i drugim društvenim mrežama učinili da se ojsećaju neadekvatnim za roditeljstvo, dok je 23 posto ispitanika reklo da su zbog društvenih mreža počeli osjećati depresivno.
Na uzorku od hiljadu roditelja, njih 40 posto smatra kako su idealizirane i očaravajuće slike roditeljstva izazvale anksioznost kod novopečenih roditelja, dok kod 26 posto čak i depresiju. I dok se mnogi roditelji aktiviraju na društvenim medijima kako bi se osjećali povezanijim s drugim roditeljima, oko deset procenata izjavilo je da smatraju kako neke društvene mreže mogu stvarno učiniti nove roditelje više izoliranim.
Perinatalna psihijatrica Lucinda Green iz grupe Priory izjavila je da su zaključci zabrinjavajući, ali ne i iznenađujući. Izjavila je da jedna od pet žena ima probleme s mentalnim zdravljem tokom trudnoće ili u prvoj godini nakon porođaja.
"Depresija i anksioznost su česti problemi, ali žene mogu doživjeti široki spektar problema s mentalnim zdravljem u ovom važnom periodu njihovog života. Postoji mnogo faktora koji doprinose razvoju ovog stanja, a ove nerealne pretpostavke materinstva na socijalnim medijima definitivno ne pomažu poboljšanju stanja", rekla je Lucinda Green.
Dr. Nicole Highet, osnivačica i izvršna direktorica Centra za perinatalnu izvrsnost (COPE) slaže se s Green objašnjavajući da istraživanje ponavlja važnost obuhvatnost svih aspekata roditeljstva.
"Ovi rezultati ističu potencijalne negativne utjecaje koje društveni mediji mogu imati na emocionalno zdravlje i blagostanje novih roditelja", kazala je ona.
Prema riječima Nicole Highet, otvorenost i iskrenost su važni iz više razloga.
"Biti otvoreniji i iskreniji pomaže roditeljima koji očekuju prvo dijete da razviju realnija očekivanja o roditeljstvu, pomaže im da shvate da nisu jedini koji se bore s mnogim izazovima koji se često pojavljuju, a često se ne govore. Također nas podsjeća da je sve ovo dio roditeljstva i da ništa nije savršena TV reklama", zaključila je Highet.