"Bitnije od toga da djecu zaštitite jeste da ih naučite kako da se nose sa izazovima. Jedan od najboljih načina za izgradnju mentalne snage je omogućiti djeci da preuzmu odgovornost za svoje emocije", pojasnila je Morin za CNBC.
Ona dodaje da je za svakog roditelja često prirodna reakcija da zaštite dijete od neugodne situacije, ali kada roditelji preuzmu odgovornost za upravljanje osjećajima svoje djece, oni im time nenamjerno onemogućavaju da razviju vještine potrebne za nošenje s problemima u životu.
Umjesto da nauče djecu kako da se sami nose sa razočarenjem ili frustracijom, roditelji ih neprestanom zaštitom uče da je potrebno oslanjati se na druge koji će riješiti njihove probleme.
"Djeci je potrebna prilika za vježbanje suočavanja s neugodnim emocijama. Pružite im smjernice, ali nemojte raditi posao za njih. Dopustite im da preuzmu kontrolu nad svojim osjećajima uz vašu malu pomoć i na taj način im olakšajte da izrastu u sposobne osobe", pojasnila je Morin.
Ukoliko roditelji preuzmu ulogu "emocionalnog menadžera, oni time nenamjerno utječu na mentalno zdravlje svoje djece. Ako rade sve da odvrate pažnju djeteta kada je uznemireno, oni na taj način uče dijete da izbjegava neugodne emocije umjesto da se s njima suoči.
Također, ukoliko roditelj odmah utješi dijete kada počne plakati, to može spriječiti sposobnost da ono nauči tehniku samoumirivanja.
Psihoterapeutkinja Amy Morin savjetuje da je bitno za roditelje da promisle o učenju svoje djece o bitnosti preuzimanja kontrole nad osjećajima.
"Emotivne regulacije ne znače da djeca neće osjećati tugu, ljutnju ili frustraciju, ali će biti spremnija da se samostalno nose sa životnim izazovima", kazala je.
Prema njenom mišljenju, četiri su razloga zašto je djeci bitno omogućiti da se sama suoče sa svojim emocijama. Ukoliko tako postupe, roditelji će pomoći djeci da sami savladaju bolje vještine za rješavanje problema, imat će pozitivan utjecaj na jačanje odnosa sa njihovim prijateljima, kao i pozitivan učinak na akademski uspjeh te smanjen rizik od tjeskobe i depresije.