Da bi dijete imalo priliku doživjeti heurističku igru, roditelji mu moraju osigurati mogućnosti da iskusi igru u pravom smislu te riječi. Dakako da pritom treba paziti da se ne radi o oštrim predmetima i uvijek nadgledati dijete, ali jedno takvo iskustvo, daleko od ionako preskupih igračaka, može biti prepuno blagodati.
S toga već danas jednu kutiju u stanu ispuniti predmetima kao što su drvena kašike, poklopci, maramice i slično. Pritom svakako pripazite na to da predmeti ne budu premali kako ih dijete ne bi moglo staviti u usta i progutati.
Potiče razvijanje mašte i kreativnosti
Kada se djeca igraju svakodnevnim predmetima, vodi ih njihova mašta. Tu više ne postoje ograničenja poput onoga da se autić može samo voziti po sobi, pa se moždane stanice više naprežu kako bi osmislile nove načine zabave. Tu ne postoji dugme za koji bi dijete unaprijed znalo, pa je igra svakodnevnim predmetom potpuno novi način otkrivanja, učenja i razvoja na potpuno prirodan način.
Potiče razvoj motoričkih vještina i razvoj moždanih stanica
Bilo da je riječ o bebama ili djeci koja već idu u vrtić, svima njima potrebni su različiti senzorni podražaji kako bi se razvijale njihove kognitivne i motorne vještine. Na primjer, uzmu li u ruke drvenu kašiku ili ključeve, istovremeno se razvija njihova gruba motorika, ali i moždane stanice, koje će na kraju biti i u podlozi razvijanja fine motoričkih vještina.
Stimulira sva osjetila
Kada dijete pritisne tipku na zvučnoj slikovnici, uči kako ta radnja proizvodi tačno određen zvuk. Međutim, tokom heurističke igre dijete može samo stvarati do tada mu nepoznate zvukove udaranjem jednog predmeta o drugi ili na neku drugu površinu.
Tada sami nastoje proniknuti šta je to što je proizvelo određeni zvuk, ali i primijetiti da različiti materijali proizvode različite zvukove. Tako vidi da nije jednako ako o stol udari drvenim ili plastičnim predmetom. Primijetit će i različit osjećaj na koži korištenjem različitih materijala, ali i njihov miris.
Potiče rano učenje matematičkog koncepta
Kada je dijete izloženo predmetima različite veličine, oblika, težine i teksture, vrijeme koje će utrošiti na njihovo istraživanje znatno utječe na učenje o matematičkim konceptima. Dakako, dijete neće poznavati pojam matematike, mase, volumena ili oblika u ranoj dobi, ali to će mu itekako pomoći kada se jednom nađe u školskim klupama.
Pomaže iskusiti svijet oko sebe
Interakcija sa svakim novim i nepoznatim predmetom djetetu je način upoznavanja okoline. Ono ne može znati za što se neki predmet koristi i kakav je osjećaj imati ga u rukama osim ako to samo ne iskusi. Osim toga, djeca uče prema modelu, pa ako vide roditelja da često u rukama drži ključeve od auta, novine ili daljinski upravljač, i samo će poželjeti istražiti taj predmet.