U toku pet dana boravka u Lyonu, bh. predstavnici su imali priliku da se upoznaju sa najnovijim trendovima kako u gastronomiji, tako i u industriji profesionalne pekarske, slastičarske i kulinarske opreme i novih tehnologija koje se koriste u svijetu.
U okviru ovog događaja održano je i prestižno takmičenje kuhara Bocuse d'Or 2015., gdje su 24 zemlje pokazale vlastita kulinarska dostignuća u domenu primjene novih tehnologija, znanja i umijeća u pripravljanju hrane.
Bosanskohercegovačka delegacija koja je boravila na sajmu zajedno ima oko 80 godina iskustva u domenu gastronomije, i u toku prošle godine predstavili su BiH i u svjetskom gastronomskom centru, Parizu, na svjetskom sajmu kruha i čokolade Europain 2014., a tom prilikom posjetili su i čuvenu gastronomsku akademiju Le Cordon Bleu. U Lyonu je ovaj put još odranije poznata bh. kompanija ToFi predstavila i svoj centar GastroID, kroz koji je pokrenula projekt edukacije kuhara/ica i ostalog osoblja za djelatnosti u ugostiteljstvu. Projekt je pokrenut uz podršku Švicarske ambasade u BiH kroz projekt Prilika Plus.
"Gastronomiju je potrebno posmatrati kao glavnu žilu turizma, nešto što može donijeti korist bh. ekonomiji, te je potrebno recipročno i ulagati u istu, a mi iz kompanije 'ToFi' i Centra 'GastroID' ne zaostajemo za svjetskim trendovima", rekao je Elvir Toholj, direktor kompanije ToFi i glavni menadžer Centra GastroID.
Činjenica je da se trendovi i tehnologije u ugostiteljstvu i gastronomiji brzo mijenjaju i napreduju, te je shodno s tim potrebno uložiti dodatne napore u smislu educiranja primarno onih koji educiraju u sistemu formalnog obrazovanja, a nažalost, kako navodi Toholj, česta je pojava da ni neki nosioci sektora nemaju potrebna znanja i iskustva, dok su sami konzumenti generalno gastronomski neosviješteni.
"U BiH, zemlji sa toliko puno turističkih i gastronomskih potencijala, nalazimo se u jednom klasičnom vakuumu gdje poslodavac želi zaposliti profesionalan kadar, a to mu nije omogućeno i cijela branša snosi posljedice. Vizija 'GastroID' centra je postaviti najveće standarde poslodavcima u oblasti turizma i ugostiteljstva kada je obuka radnog kadra u pitanju, te staviti naglasak na stvarne potrebe ove oblasti ", dodao je Toholj.