Tvrdnje psihologa
2k

Ignorirajte svoje kolege na poslu i bit ćete produktivniji

DP
Foto: Pixabay.com
Foto: Pixabay.com
Čak 98% radnika tvrdi da kolege prekidaju njihov rad tokom radnog vremena. Prema riječima psihologinje Ulrike Leons, sva ta brza prekidanja, pogotovo ona licem u lice, mogu biti prilično destruktivna za vaš poslovni napredak.

Bright Side je u razgovoru s Ulrikom došao do odgovora zašto bismo trebali ignorirati kolege s posla i kako nas to čini produktivnijim.

Zašto ste uvijek umorni nakon posla?

Uredski posao zahtijeva visoku koncentraciju za izvršavanje određenih zadatka. Ovo može biti prilično teško ako ste okruženi kolegama koji s vremena na vrijeme priđu vašem stolu i žele vas pitati nešto. Pitanja koja vam kolege postavljaju mogu biti različita i ne moraju uvijek biti vezana za posao, ali je rezultat uvijek isti. Vi gubite koncentraciju i osjećate se kao da cijeli dan ništa niste radili.

Prava cijena tih "brzih" prekidanja

Prema riječima psihologinje Leons, kada vas neko prekine usred posla, poslije prekida može vam biti potrebno od 5 do 25 minuta da se ponovo potpuno fokusirate na vaš zadatak. Osim toga potrebno je dosta energije da se stalno prebacujete sa zadatka na zadatak. Zato se osjećate premoreno na kraju radnog dana.

Postoji i istraživanje koje je otkrilo da brza prekidanja u radu mogu dostići i do 238 minuta na dan. Morate se sjetiti gdje ste stali s poslom i početi ponovo raditi što otprilike oduzima 84 minute na dan. Stres i umor nam uzmu dodatnih 50 minuta. Kad sve zbrojimo, to su ukupno 372 minute ili 6 sati i 20 minuta svakog dana, što je gotovo cijeli radni dan.

Kako se nositi s prekidanjima

Izbjegavajte razgovor s kolegama.

Radnici u uredima koriste ove metode:

Neki od njih biraju "slušalica zatvor" kako bi pokazali svima oko sebe da su usredotočeni na posao u tom trenutku. Drugi se pokušavaju tjelesno odvojiti od svojih kolega tako što će zatvoriti vrata svog ureda.

Još jedan način koji vam može pomoći nositi se s ovim problemom je početi ranije raditi ili ostajati duže u uredu kako biste odradili posao bez dodatnog ometanja.

Ulrika Leons predlaže i:

Sa svojim šefom možete vizuelno blokirati svoj radni prostor (npr. spustite rolete) kako ne biste morali gledati druge kako ustaju i šetaju do toaleta ili idu po kavu.

Možete dogovoriti s kolegama da tokom radnog dana odredite fiksno vrijeme kada će se svi fokusirati na posao i kada neće postavljati nepotrebna pitanja.

Ljudi koji rade od kuće pate od istog problema. 43% ovih ljudi se na dnevnom nivou suočava s prekidanjima licem u lice. Jedina razlika je u ljudima koji nam moraju postaviti hitno i brzo pitanje. Za one koji rade kod kuće to su najčešće članovi porodice ili drugi ljudi u kući.

Kako se vi nosite s prekidanjima na poslu?