Nike na udaru kritika zbog angažovanja transrodnog modela da promoviše ženske grudnjake
Dylan Mulvaney, 26-godišnja glumica sa Broadwaya i tiktokerica, objavila je videozapise i fotografije na svom Instagram profilu, označivši Nike Women uz hashtag "Nike partner", što ukazuje da je objavu sponzorirao brend sportske odjeće.
Nejasno je koliko je plaćena, ali se vjeruje da influenseri zarađuju desetine hiljada eura po objavi kada promoviraju brendove poput Nikea.
Uprkos tome što je pozirala u sportskom grudnjaku, Mulvaney još nije imala operaciju promjene spola, a trenutno je na hormonima koji joj pomažu u tranziciji.
Kampanja je izazvala bijes na društvenim mrežama, a kritičari su se pitali zašto je biološki muški model bez grudi zamoljen da nosi sportski grudnjak.Milli Hill, feministička autorica, rekla je da je reklamu smatra "uvredljivijom više nego što riječi mogu artikulirati".
Na Twitteru je napisala: "Šta se dogodilo sa svim stvarima o realističnim ženskim tijelima u ženskom marketingu? Kako se ovo uklapa u onu priču u koja se činilo da je napredovala? Kako bi moje kćeri tinejdžerke trebale protumačiti ovu poruku?".
So fuming I can barely articulate...but...what happened to all the stuff about realistic female bodies in women's marketing? How does this fit into that narrative where - it felt like - progress was being made? How should my teen daughters interpret this messaging? #BoycottNike pic.twitter.com/5I9UWLvsiv
— Milli Hill (@millihill) April 6, 2023
Ipak ovo nije prvi put da Nike koristi transrodne osobe u svojim reklamama. Mara Gomez, prva trans žena koja je igrala u argentinskoj profesionalnoj nogometnoj ligi, glumila je u kampanji brenda "Play New" 2021. godine. Nike je ranije također dobivao kritike zbog tretmana žena.