Novi podvig u nizu
16

Njemački skydiver Max Manow pomjerio granice avantura u zraku

Piše: D. B.
Manow je tokom leta iznad prelijepog pejzaža Little Colorado River Tribal Parka u rezervatu Navajo Nation, sporednog kraka legendarnog Velikog kanjona (Grand Canyon) u Arizoni, skočio iz helikoptera, "zakačio" se za avion, a potom se vinuo iz kanjona Hell Hole Bend. Nakon toga je krenuo u, kako je rekao, "beskonačni skydive". To je dostignuće koje je ujedno odvažno i bez presedana.

Manow je svoj dosad neviđeni let započeo na visini od 10.000 stopa (3.048 metara) iznad dramatičnog kanjona Hell Hole Bend u Arizoni. Nakon što je iskočio iz helikoptera, letio je i manevrisao svojim wingsuit odijelom kako bi sustigao avion Cessna 182, kojim je pilotirao Luke Aikins, legendarni pilot Red Bull Air Forcea.

Preciznost je bila ključna. Dok se avion spuštao, Manow se uhvatio za ručke na užetu u karbonskoj cijevi fiksiranom za avion, što mu je potom omogućilo da se ponovo podigne na sigurnu visinu od 2.500 stopa (762 metra), prije nego je krenuo u novi slobodni pad.

"Sve je u povjerenju. Prvi veliki izazov je bio sustići Lukea i sresti se s njim u zraku. Kad sam se prvi put uspio uhvatiti za ručku, bilo je veoma teško. Protok zraka se mijenjao i bacao me je okolo. Morao sam naučiti mnogo o različitim načinima letenja", izjavio je Manow.

Logistika je zahtijevala višemjesečne pripreme. Manow je proveo pet mjeseci trenirajući, uključujući sesije u zračnom tunelu u Stockholmu, kako bi usavršio tehnike potrebne za "spajanje" u letu. U međuvremenu je Aikins modifikovao svoj avion kako bi osigurao da izvođenje podviga bude sigurno te da se može ponoviti.

Little Colorado River Tribal Park, koji se nalazi u rezervatu Navajo Nation, pružio je zadivljujuće, ali i nemilosrdno okruženje za ovu nevjerovatnu avanturu. Kanjon Hell Hole Bend je širok samo 240 metara, dok njegova dubina iznosi 427 metara, što znači da nije bilo prostora za grešku.

Uz uglove kontrolisanog letenja kroz zrak (glide) 1:2.2 i brzinu do 150 km/h tokom prilaska, svaki trenutak je zahtijevao preciznost i povjerenje.

"Ono što čini ovaj projekt posebnim jeste to što smo koristili stvari koje postoje, ali koje nisu namijenjene da lete zajedno, poput wingsuit odijela i aviona. Kada me je Max pozvao i pitao da li ga mogu vući avionom, pomislio sam da je malo lud", rekao je Aikins.

Nakon što se uhvatio za ručke povezane s avionom, Manow je proveo tri minute koristeći ga za izlazak iz kanjona podižući se 500 stopa (152,4 metra) u minuti.

Prilagođeni sistem, koji je omogućio realizaciju podviga, uključivao je zračnu kočnicu kontrolisanu pomoću vitla u kokpitu te uže u karbonskoj cijevi kako bi se osigurala stabilnost u turbulentnom zraku.

"Imali smo komunikaciju, tako da sam ga stalno obavještavao o visini i poziciji. Bio je na leđima i nije mogao vidjeti gdje idemo, tako da je morao imati povjerenja da ću ga dovesti na pravo mjesto", kazao je Aikins.

Manowov "beskrajni skydive" otvara vrata novoj viziji skydivinga u kojoj skydiveri mogu ostati u zraku bez potrebe za slijetanjem.

"U teoriji, mogao bih ovaj proces ponavljati iznova, kao beskonačni skydive. Ko zna kuda će ovo odvesti budućnost sporta", dodao je Max.

Projekt je također naglasio važnost saradnje i inovacija. Helikopterom koji je podržao misiju, upravljao je Aaron Fitzgerald iz Red Bull Air Forcea, dok je snimak iz zraka djelo Marca Fürsta, člana Red Bull Skydive tima.