Sve o paralelnim majkama
21

Novi Almodovarov film: Još žena na ivici nervnog sloma

Piše: Ines Mrenica
U kinima se prikazuje film Pedra Almodovara "Paralelne majke", koji donosi dirljivu priču o zamjeni beba u porodilištu i zakopanim tajnama iz Španskog građanskog rata. Bez brige, sve je tu. Psihologija, majke, neobična seksualnost i, naravno, Penelope Cruz.

Najpoznatiji španski reditelj, Pedro Almodovar, nesuđeni je svećenik, koji je nešto radnog staža stekao u madridskoj telekomunikacijskoj kompaniji, javljajući se kao operater na S.O.S. telefon. Vodeći razgovore koji su se sastojali od očajničkih poziva u pomoć, tračeva, vapaja ljubavnika sa samoubilačkim nagonima i uplakanih kućanica, duboko je zabrazdio u intimu Madrida, pa je te anonimne jecaje pretvorio u replike u svojim scenarijima.

Na tom poslu je zaradio novac za Super 8 kameru, koju kupuje u trenutku kada fašistički diktator Franco brani rad filmskim akademijama. Ostalo je historija filma o deklariranom neprijateljstvu naspram malograđanske hipokrizije, koja počinje osamdesetih godina. Niko nije znao kako da shvati seksualnost u Almodovarovim filmovima poput "Matadora", "Veži me" ili "Kike", ali svi su ih gledali. Tri godine nakon autobiografskog filma "Tuga i slava", u kojem je progovorio o svojoj homoseksualnosti, starenju i majci, u kinima je njegov novi naslov "Paralelne majke" ("Madres paralelas"). Prikazan je na prošlogodišnjoj Mostri, gdje je njegova muza Penelope Cruz nagrađena za glavnu žensku ulogu.

Penelope Cruz i Milena Smith u filmu
Penelope Cruz i Milena Smith u filmu "Paralelne majke"

"Dvije žene u sobi su mi zanimljivije od svih specijalnih efekata u Hollywoodu"

Janis (Penelope Cruz) je slobodoumna fotografkinja u "najboljnim godinama". Između fotografiranja manekenki, cipela i kaiševa, želi otkriti delikatan trenutak iz prošlosti svoje porodice, otvoriti masovnu grobnicu iz Španskog građanskog rata. Čovjek koji joj treba dati stručnu pomoć u tome kao antropolog, u usputnoj avanturi će joj podariti dijete. Janis je već u četrdesetima i smatra da joj je ova trudnoća posljednja šansa da se ostvari kao majka. Uskoro završava u porodilištu, gdje upoznaje adolescenticu Anu (Milena Smith). Dvije žene zajedno se nalaze u bolničkoj sobi gdje svaka očekuje rođenje djeteta, koje će im dati status samohranih majki, obzirom da su zatrudnjele sasvim slučajno. Janis u bezazlenoj avanturi, a Ana kao žrtva grupnog silovanja.

Ana se ipak kaje, a usto je uplašena i traumatizirana. Dvije žene istovremeno rađaju kćeri, koje bivaju zadržane na posmatranju zbog rutinskih pregleda novorođenčadi. Prijateljstvo koje će razviti u bolnici u satima čekanja do poroda, prerast će u neobičnu povezanost, a koja će novonastalim zavrzlamama promijeniti njihove živote zauvijek.

Pedro Almodovar, Israel Elejade i Penelope Cruz na snimanju filma
Pedro Almodovar, Israel Elejade i Penelope Cruz na snimanju filma

"Dvije žene u sobi su mi zanimljivije od svih specijalnih efekata u Hollywoodu", kazao je jednom Pedro Almodovar, svjedočeći o tome kako su njegovi filmovi ženski monolog o (ne)sreći i usamljenosti. "Paralelne majke" su upravo najbolja potvrda ove rečenice, a zanimljivo je da se u filmu pojavljuje španska zvijezda Rossie de Palma, glumica osebujnog izgleda, koje se sjećamo iz "Kike" (1991.) i koja u novom filmu glumi najbolju prijateljicu glavne junakinje.

Priču o majčinstvu Almodovar je povezao sa Španskim građanskim ratom i porodičnom naslijeđu. Janisin djed je bio fotograf kao i ona, a završio je u masovnoj grobnici u selu, koju Janis želi otvoriti nakon toliko godina da bi smirila njihove duše. To je ujedno i najslabiji trenutak oko kojeg Almodovar režira svoju priču, jer se previše pozabavio majkama i njihovim bebama. Otvaranje grobnice vidimo tek u nekoliko minuta na kraju filma, nakon što smo već iscrpljeni komplikacijama oko beba.

Rossie de Palma i Penelope Cruz u filmu
Rossie de Palma i Penelope Cruz u filmu "Paralelne majke"

"Paralelne majke" su tipičan Almodovarov film, u kojem su prekrasno dizajnirani interijeri sa žestokim bojama i ogromnim krupnim planovima glavnih ženskih uloga. Melodrama se plete oko ljubavi, seksualnosti i velikog nesporazuma, a španski reditelj ovog puta veliku pažnju posvećuje snimanjem pripreme hrane. Nemoguće je gledati ovaj film, a da ne osjetite zahvalnost što je njegov autor još uvijek tako kreativan u svijetu fast food kinematografije, agresivno brze montaže i bezličnih priča o superherojima. Ovdje su emocije ipak najvažnije.

Živio nam Almodovar!