Kultura
721

Muamer Adilović: Bh. dizajn u svjetskim bestselerima

Piše: A. P.
Muamer Adilović (Foto: Almin Zrno)
Muamer Adilović, nagrađivani grafički dizajner iz Sarajeva, sa više od 15 godina profesionalnog iskustva u kreativnoj industriji, jedan je od naših najpubliciranijih vizuelnih umjetnika.

Specijaliziran je za oblast dizajna vizuelnih identiteta, Logo & Brand Identity Design, u kojoj se godinama profilirao i postigao veoma značajne rezultate te osvojio i nekoliko internacionalnih priznanja za svoj rad (Best of Nation, Eulda & Wolda '08, Milano, Italy). Dizajnirao je na stotine projekata za razne kompanije, produkcije, studija i marketinške agencije, kako u BiH, tako i širom svijeta, za klijente i brendove iz Amerike, Njemačke, Kanade, Turske...

U bogatom rezimeu ovog dizajnera nalazimo veoma interesantna idejna rješenja, ali i zanimljive klijente. Tako je jedan od njegovih klijenata bio i osnivač renomiranog sajta Digg.com, Kevin Rose, za kojeg je dizajnirao ručno rađeni tipografski identitet za podcast Foundation. Taj veoma popularni videoserijal se danas emituje pod etiketom Google Ventures (SAD) i ugošćava najpoznatija imena iz svijeta moderne tehnologije, kao što su Jack Dorsey - osnivač Twittera, Elon Musk - osnivač PayPala i projekta SpaceX, Kevin Systrom - osnivač Instagrama i mnoge druge.

Posebno interesantni su i njegovi angažmani na inovativnom startup-generator projektu Startup House iz San Francisca (SAD), zatim tu je i nekoliko uspješnih branding saradnji urađenih za njemački produkt dizajn studio New Works Design Group (Njemačka), kao i za KNB studio iz Toronta (Kanada). Ističe da je nedavno uspostavio i zanimljivu saradnju sa veoma perspektivnim muzičkim kolektivom Goldbloc iz Bostona (SAD), koji su po izboru sajta Bandcamp sa svojim hit singlom "Days are Dreaming" proglašeni jednim od najboljih umjetnika 2014. godine.

Minimalizam sa maksimalnim učinkom

Radovi Muamera Adilovića su uvršteni i objavljeni u više od 20 knjiga i publikacija iz oblasti grafičkog dizajna i brandinga, koje su objavljivane širom svijeta. Neke od tih knjiga su postali globalni bestseleri u spomenutoj oblasti.

U knjizi "Design by Nature" autorice Maggie Macnab (SAD), koja je i svojevrsni udžbenik dizajna, njegovi radovi stoje rame uz rame sa djelima respektablinih umjetnika i autora kao što su Paul Rand, Milton Glaser, Banksy, Von Glitschka, M.C. Esher i drugi. O vrijednost spomenute knjige najbolje govore njena brojna reizdanja, osvojene nagrade, te činjenica da je prevedena na pet jezika. Podjednako interesantan bestseler, koji također sadrži radove našeg dizajnera, je i knjiga "Logo Design Love", autora David Aireya (Velika Britanija), koja je prevedena na čak osam svjetskih jezika.

Među brojnim izdanjima nalazimo i: Logo Lounge (SAD), Logo Master Library (SAD), Made in Bunch Book (Velika Britanija i Hrvatska), Wolda (Italija), Basic Logos (Španija), Design:Logo (SAD), Think CMYK (Njemačka), Smashing Logo Design (Velika Britanija), Logo Talks - Art Power (Kina), Communication Arts mag. (SAD), i druge.
Uz ovu impresivnu listu publikacija dodajmo i to da je dizajn plakata koji je Muamer Adilović uradio za Minispace na temu Minimalism kasnije uvršten u knjigu "MINI Design: Past Present Future" (Njemačka) objavljenu povodom obilježavanja jubileja 50. godišnjice nastanka legendarnog Mini Morrisa.

Olovka i papir kao osnovni alati

Kroz historiju grafičkog dizajna uvijek se posebna pažnja posvećivala upravo dizajnu znaka i logotipa koji se, pored dizajna tipografije, sa pravom smatra jednom od najzahtjevnijih, pa time i najcjenjenijih oblasti grafičkog dizajna uopšte.

"Iako se nalazimo u eri digitalizacije, moji osnovni alati su olovka i papir", kaže Muamer, koji veoma često svoje logotipe/tipografiju izrađuje ručno, crtajući ih prvo na papiru, a zatim ih naknadno digitalno finalizira - kombinujući tako svoje crtačke vještine sa tipografskim tehnikama u tzv. custom hand lettering.

Posebno je interesantan i podatak da o kvaliteti Muamerovih radova govore i profesori dizajna na nekim umjetničkim univerzitetima u Americi, gdje se njegovi radovi navode studentima kao primjeri uspješnog dizajnerskog rješenja, te na osnovu kojih zatim studenti dobivaju u zadatak da urade svoje dizajn vježbe.

Pored inostranih, Adilović je radio i na mnogobrojnim podjednako važnim domaćim projektima. Posebno izdvaja dizajn vizuelnog identiteta za višestruko nagrađivani film "Djeca", rediteljice Aide Begić (Cannes 2012), te identity design za brandove poput: Kaftan studio, FilmHouse, K-Light, BHRT, XY Films, Textura, ASBH, Rentek, New Life, Radio 202, i mnoge druge.

Muamer Adilović je član Udruženja likovnih umjetnika primijenjenih umjetnosti i dizajnera Bosne i Hercegovine (ULUPUBiH). Stalni je saradnik art centra Film House Sarajevo, te jedan od osnivača umjetničkog kolektiva Dizajndžiluk.

Njegovu najposjećeniju web-galeriju možete pogledati ovdje.