Napravljen za Boeing 777X: Obavljeno prvo testiranje najvećeg avionskog motora
Motor je prvi prototip napravljen za Boeing 777X i trenutno se testira u radnom kampu u blizini Peeblesa u Ohiju. Ovo je ključni trenutak za razvoj nove linije aviona 777 sa 406 mjesta, a koji bi trebali početi letjeti 2020. godine.
General Electric već ima veliki broj zahtjeva za isporuku ovih motora od Emiratesa, Qatar Airwaysa i Lufthanse. U narudžbama je 700 motora vrijednih 29 miliona dolara. Na motoru je postavljen i četvrti spremnik za gorivo kako ne bi ostao prazan.
GE9X motor napravljen je od dijelova lakih i materijala ultra otpornih na vrućinu poznatih kako keramičkih kalupa koji rade na temperaturama i do 2.400 stepeni po Farenhajtu.
"Što je zagrijaniji motor, radi efikasnije. 3D print tehnologija nam je omogućila da napravimo kompleksnije oblike koji su bili prije nemogući. Ovi tuneli i krivine su strogo čuvana tajna. Oni odlučuju kako se gorivo kreće kroz rasprskivač i rasprkava se unutar komore za izgaranje", rekli su iz GEA-e.
Trenutno najveći motor koji se koristi je Trent XWB-97 kojeg je proizvela firma Rolls Royce, glavni protivnik GEA-e. Napravljen je za Airbusa A350-1000 Dreamliner koji je već testiran na avionima u zraku.
U testiranje novog motora uloženo je 10 miliona dolara i trajat će nekoliko mjeseci kako bi se provjerile aerodinamičke, termalne i mehaničke karakteristike.
GEA je izgradio i prvi motor za American Jet 1942. godine. Bio je težak 386 kilograma i imao potisak od 748 kilograma, te 1.650 obrtaja u minuti.