Istraživanje pokazalo
0

Satima su pred ekranima: Djeca u BiH više gledaju youtubere nego crtiće

B. T.
Djeca dosta vremena provode online (Foto: Shutterstock)
Djeca dosta vremena provode online (Foto: Shutterstock)
Koliko je teško djecu odvojiti od telefona, tableta, laptopa i potaknuti ih da se više bave aktivnostima u realnom, a ne virtuelnom svijetu, većina roditelja zna iz svakodnevne prakse. Potvrđuju to i rezultati istraživanja, koji otkrivaju koliko djeca u BiH provode vremena na internetu, šta ih zanima, šta gledaju....
Istraživanje Regulatorne agencije za komunikacije i UNICEF-a u BiH "Medijske navike djece i stavovi roditelja" pokazuje da gotovo sva domaćinstva u BiH u kojima žive djeca posjeduju pametni telefon, dok većina posjeduje i desktop ili laptop računar i smart TV.

Najmanje tri sata dnevno gledaju u ekran

Kad je riječ o maloj djeci, čije medijske navike dobrim dijelom kontrolišu roditelji, istraživanje pokazuje da sedam od deset djece uzrasta 0-3 godine svakodnevno gleda TV program, četvrtina svakodnevno koristi pametni telefon, dok 14 posto djece ovog uzrasta svakodnevno ide na internet.

Anketa roditelja pokazala je da ukupno prosječno vrijeme koje djeca uzrasta 0 do 18 godina u BiH provedu uz uređaje i medije na školski dan iznosi oko tri sata, dok vikendom ovo vrijeme raste do tri sata i 40 minuta. Što su djeca starija, to je vrijeme koje provode uz medije i uređaje duže.

Kad je riječ o medijskim sadržajima koji privlače djecu, gotovo svi roditelji djece uzrasta 11-18 godina navode da njihovo dijete ima profil na nekoj od društvenih mreža - Facebooku, Viberu, Instagramu, Facebook Messengeru, YouTube-u, tim češće što su djeca starija.

Iz istraživanja je vidljivo i to da, ukupno gledano, najčešći medijski sadržaji koje djeca gledaju, prate, slušaju i koriste jesu YouTuberi, koje prati šest od deset djece (60 posto) te crtani filmovi, koje gleda tek nešto manje njih (55 posto).

"Pri tome, praćenje YouTubera raste, dok gledanje crtanih filmova opada sa uzrastom djece, tako da su crtani filmovi dominantan omiljeni sadržaj djece uzrasta 0 do 6 godina, kojem se u uzrastu 7-10 godina priključuju i video-igre, kao najčešći omiljeni sadržaj djeci uzrasta 11-14 godina.

Adolescentima su podjednako omiljeni YouTube, serije i muzika.

Dio je ovo podatak naveden u smjernicama o korištenju medija, informaciono-komunikacionih tehnologija i vremenu koje djeca provode pred ekranom, a koje su objavili Regulatorna agencija za komunikacije (RAK) i Mediacentar.

U dokumentu su navedene brojne smjernice. Između ostalog, roditeljima se savjetuje da vlastitim primjerom uče djecu dobrim navikama korištenja ekrana od najranijeg uzrasta, da provode vrijeme sa djetetom uz medije, da donesu pravila za korištenje medija i uređaja u svom domu i pridržavaju ih se...