Razvijanje empatije
1.3k

Supermarket u Holandiji uveo kasu za pričanje s usamljenim kupcima

DP
Printscreen: YouTube
Printscreen: YouTube
Supermarket Jumbo u Holandiji odlučio se za neobičan i human potez te su napravili "Chat Checkout" kasu za pričanje, u želji da njihovi kupci, posebno oni stariji, budu zadovoljniji.

Usamljenost među starim ljudima uobičajena je širom svijeta. Prema studijama, više od polovine ljudi starijih od 55 godina pati od usamljenosti. Ovaj rastući problem uočili su ljudi u supermarketu Jumbo, smještenom u Vlijmenu, koji su osmislili jedinstven način kako se boriti protiv toga.

Napravili su "Chat Checkout" (Blagajnu za pričanje) i "All Together Coffee Corner" (kafić Svi zajedno). Ideja o društvenom mjestu u supermarketu u kojem stariji mogu popiti kafu, upoznati potpuno nepoznate ljude, razgovarati o svom danu i čak potražiti pomoć, osvojila je mnoga srca, piše Truth Theory.

Holandski ministar Hugo de Jonge i 94-godišnja Christien Smits otvorili su ovaj poseban dio u supermarketu. Cilj ovog projekta bio je stvaranje sigurnog prostora za stare ljude koji bi mogli upoznati volontere fondacije Alles Voor Mekaar. Lokalni volonteri učinili su ovaj projekt uspješnim razgovarajući sa starcima, obavljajući sitne poslove i nudeći im pomoć u kupovini. Cilj Jumba bio je stvoriti sretno mjesto s pozitivnim vibracijama.

Razvijajući ovaj projekt, smislili su kasu za pričanje, inovativni lijek za usamljenost. Usamljenost može biti snažan osjećaj i ponekad žrtve ne mogu potražiti pomoć. Ova posebna usluga omogućava radniku na kasi da provede neko vrijeme razgovarajući sa starijim kupcima. Za ostale kupce postoje posebne kase, tako da se niko ne suočava s neugodnostima.

Prema Alexanderu Van Weertu, koji je došao na ovu ideju, motiv mjesta je potaći ljude da paze jedni na druge. Volonterka Liesbeth Geveling dolazi jednom sedmično i često ide u kupovinu s Christien Smits.

One razgovaraju uz šoljicu kafre i postale su zaista dobre prijateljice. Opći stav ljudi koji rade u industriji supermarketa je povećati profit uz smanjenje troškova. Jumbo se kreće protiv struje ne gurajući kupce prema samoposluživanju, već im umjesto toga pruža ruku pomoći. Mnogo starih ljudi ne snalazi se s modernom tehnologijom i treba im strpljiv pomoćnik, a to su pronašli u Jumbu.

Okosnica kapitalizma je rastuća stopa usamljenosti među ljudima i jedini lijek je ljudska interakcija. Malo empatije daje mnogo, pa će ova mala inicijativa možda nadahnuti i druge.