Airbus A380 letio koristeći održivo gorivo napravljeno od jestivog ulja
Riječ je o avionu Airbus A380, koji je letio koristeći gorivo napravljeno od iskorištenog jestivog ulja. Kompanija Airbus je obavila prvi let svog aviona A380 tako što je koristila 100 posto obnovljivo avionsko gorivo (SAF) koje je dobijeno uglavnom iz jestivog ulja i drugih otpadnih masti.
👀 who’s the next ✈️ to take off with 100% Sustainable Aviation Fuel…it’s the #A380! After the #A350 and the #A319neo last year, we’re so proud to continue our 100% SAF journey with this iconic aircraft that will remain in our skies for decades to come https://t.co/l3WS4fmiJM pic.twitter.com/PShaVbTMLh
— Airbus (@Airbus) March 28, 2022
Drugi let je obavljen 29. marta s ciljem testiranja polijetanja i slijetanja uz korištenje održivih goriva. Ovo je bio treći tip Aribusovog aviona koji je letio korištenjem 100 posto SAF-a u periodu od godinu dana, ali je daleko najveći. U martu 2021. godine Airbus je koristio A350 za testiranje održivog goriva, a potom i A319neo u oktobru 2021. godine.
Za ovomjesečni prvi let modela A380, Airbus je koristio 27 tona nepomiješanog SAF-a koji je osigurala kompnija TotalEnergies, a gorivo je bilo sačinjeno uglavnom od jestivog ulja i drugih otpadnih masnoća.
SAF je pokazao veliki potencijal za smanjenje emisija gasova u avionskoj industriji, koja čini oko 2 posto ukupne globalne emisije godišnje. Druge kompanije uključujući Rolls-Royce također provode testove s namjerom da njihovi motori koriste održivo gorivo u budućnosti.
Svi Airbusovi avioni već imaju certifikat za korištenje 50 posto SAF-a pomiješanog s kerozinom, ali je cilj kompanije da napravi korak naprijed te da dobije certifikat za korištenje isključivo SAF-a do 2030. godine.
U Airbusu smatraju da je SAF ključan put za postizanje nulte karbonske emisije avionskog saobraćaja do 2050. godine.
Airbus je 2019. godine najavio prestanak proizvodnje modela A380, najvećeg aviona na svijetu, a razlog su slaba potražnja i visoki troškovi proizvodnje. Mnogi od postojećih aviona su i dalje operativni, ali ih u Airbusu vide kao idealne za testiranje održivih tehnologija zbog njihove prostrane unutrašnjosti. Na primjer, u februaru je Airbus najavio da namjerava opremiti A380 hidrogenskim motorima i testirati ih 2026. godine.