Nazvana Asiatyrannus xui

U Kini otkriven fosil nove vrste dinosaura

D. B.
Kineski paleontološki istraživački tim otkrio je novu vrstu tiranosaura, koji je živio prije otprilike 72 do 66 miliona godina tokom razdoblja kasne krede.

Istraživači su novu vrstu dinosaura nazvali Asiatyrannus xui po kineskom naučniku, a to je Xu Xing.

Fosil sadrži lobanju, koja je gotovo kompletna, repne pršljenove i kosti stražnjih udova. Istraživači vjeruju da je ovo prvi tiranosaur s dubokom njuškom otkriven u južnoj Kini.

Tiranosauroidi su najosebujnija, najpoznatija i najintenzivnije proučavana grupa dinosaura, a zastupljeni su s gotovo 30 vrsta", istakao je autor istraživanja dr. Wenjie Zheng.

Dodao je da su se ove vrste najranije pojavile u razdoblju srednje jure, prije oko 165 miliona godina. Uglavnom su funkcionisale kao vrhunski grabežljivci u svojim ekosistemima tokom posljednjih 20 miliona godina razdoblja krede, posebno u Aziji i zapadnoj Sjevernoj Americi.

Ono što razlikuje ove vrste od ostalih je njihova kolosalna veličina tijela i duboka njuška. Istraživači su otkrili da je lobanja Asiatyrannus xui dinosaura duga otprilike 47,5 centimetara, a da je sam dinosaur bio upola manji od Qianzhousaurusa i drugih tiranosaura s velikim tijelom, koji su bili u sličnim fazama rasta.

Ranije je gotovo cijela lobanja i djelomično dezartikulirani postkranijalni kostur novog dinosaura otkriveni na gradilištu 2017. godine.

Istraživači su rekli da Asiatyrannus i Qianzhousaurus imaju različite proporcije lobanje i veličine tijela. To sugeriše da su te vrste mogle zauzimati različite ekološke niše.

Dok porijeklo ovih vrsta ostaje nejasno, prethodna istraživanja sugerišu da bi Laramidija mogla potencijalno biti porijeklo loze tiranosaura. To bi impliciralo da su dinosauri migrirali ili se raspršili u ostatak Azije mnogo kasnije. Međutim, istraživači još uvijek razmatraju ovu pretpostavku i naglašavaju da još uvijek nema konačnog zaključka.

Sama Laramidija je služila kao stanište brojnim vrstama dinosaura tokom dužeg razdoblja u periodu kasne krede. Bila je to prahistorijska kopnena masa formirana zahvaljujući Zapadnom unutrašnjem morskom prolazu, koji je podijelio Sjevernu Ameriku na dvije kopnene mase, Laramidiju na zapadu i Apalačiju na istoku. Kao što je ranije navedeno, Laramidija je poznata po svojim bogatim fosilnim ostacima, koji pripadaju uglavnom dinosaurima.

U to doba je Laramidija bila poznata po raznim vrstama dinosaura među kojima su Tyrannosaurus rex, Triceratops, Edmontosaurus i Ankylosaurus. Nedavna otkrića, baš kao što je Asiatyrannus xui, naglašavaju značaj Laramidije kao mjesta evolucije.

Ukratko, većina istraživača vjeruje da otkriće ovih dinosaura pruža vrijedne uvide. Najnovija otkrića u vezi s dinosaurima unaprijedit će naše razumijevanje evolucije ovih vrsta te oblikovati naše znanje o njihovoj historiji i evolucijskom razvoju.

Uz napredne metode istraživanja i nova otkrića, Laramidija će značajno pomoći istraživačima u razumijevanju raznolikosti dinosaura, njihovih prilagodbi i širih evolucijskih procesa.