Prema riječima Tima Clarka, predsjednika aviokompanije Emirates, AI tehnologija će imati veliki utjecaj na industriju avijacije, a moguće je da će u kokpitima aviona u budućnosti biti samo jedan ljudski pilot. On je istakao da treba razmotriti šta bi AI tehnologija mogla učiniti kako bi poboljšala ono što ljudi rade.
Iako je ova ideja možda šok za one koji su navikli na dva pilot au avionu, ponekad čak i tri na dugim letovima, za avioindustriju je ipak samo način smanjenja ovisnosti o ljudima dok tehnologija napreduje.
Pedesetih godina prošlog stoljeća je u kokpitu bila petočlana posada uključujući navigatora, inženjera leta, radio operatera i dva pilota. Međutim, napretkom AI tehnologije su tri člana posade ostala bez svog mjesta u kokpitu, a čini se da dolazi vrijeme kada će se isto dogoditi kopilotu.
Pravilo nalaže prisustvo dva pilota u kokpitu aviona za slučaj da jedan bude onesposobljen. Napretkom tehnologije bi se moglo dogoditi da AI tehnologija bude korištena za slijetanje aviona na unaprijed odabrani aerodrom u slučaju hitne situacije.
Avioni već koriste kompjutere za automatsko obavljanje mnogih zadataka, a Autopilot već kontroliše avion tokom većeg dijela leta dok piloti samo nadgledaju operacije. Aviokompanije i proizvođači aviona sada istražuju da li se AI tehnologiji može povjeriti veća uloga u operacijama leta tako da bi samo jedan čovjek bio potreban za nadgledanje. To se definitivno neće dogoditi u skoroj budućnosti, ali postoji prostor za eksperimente u kojim bi tokom dugih letova AI bio zadužen za kontrolu dok bi dva pilota naizmjenično koristila vrijeme za odmor.
Eksperimenti solo leta bi također mogli započeti tako što bi se dozvolilo jednom od pilota da se odmara u kabini dok drugi nadgleda let uz pomoć AI tehnologije. Američka vojska je ranije ove godine pratila letove s AI pilotima. Druga metoda koja bi se mogla primijeniti je korištenje pomoći sa zemaljske stanice za polijetanje i slijetanje, dok bi ostatak leta nadgledao samo jedan pilot.
Međutim, piloti baš nisu puni povjerenja. Prethodni incidenti su pokazali da, kada stvari krenu po zlu, dobro obučeni i odmorni piloti mogu sigurno spustiti avion čak i na rijeku, a to je nešto što vještačka inteligencija vjerovatno ne bi ni pokušala.
Autonomni leteći taksiji bi možda mogli pomoći u mijenjanju percepcije javnosti o potrebi da piloti upravljaju avionima. Međutim, postavlja se pitanje da li će avioindustrija čekati toliko dugo da ukloni "viškove" iz kokpita. Povećanje mogućnosti AI tehnologije sugeriše da je odgovor "ne".