Airbusov autonomni helikopter uspješno obavio let u uslovima u kojim piloti odbijaju letjeti
Helikopter je letio u uvjetima koje izbjegavaju čak i iskusni piloti, a u njemu nije bilo članova posade. Bespilotni helikopteri izgledaju neobično, no njihova uloga u vojsci je ogromna i može biti smrtonosna.
Od operacija protiv podmornica do spasilačkih misija, dronovi s rotorima mogu obavljati brojne uloge u izvindičkim, obavještajnim i nadzornim misijama.
Airbusov prototip VSR700 je pomjerio granice onoga što su dronovi dosad mogli te je napravio neke zaista fantastične rezultate. Ranije je ATOL sistem (Autonomous Takeoff and Landing) dizajniran za VSR700 testiran na modificiranom malom helikopteru Guimbal Cabri G2, no u nedavno obavljenim testovima je dron prvi put djelovao kao kompletan sistem te je letio u operativnoj konfiguraciji iznad mora. Dron pokreće Thielert Centurion 2.0 dizelski motor koji razvija 15 KS i koji može ponijeti 100 kg tereta.
S lopaticom rotora dgom 7 metara dron može krstariti brzinom od 220 km/h i na visini do 6.000 metara. U letu može provesti 10 sati, dvostruko duže od standardnog helikoptera.
ATOL sistem je testiran u 80 operacija tokom testa. Airbusov DeckFinder sistem omogućava dronu da poleti i sleti na palubu fregate s preciznošću od 10 centimetara bez potrebe za GPS-om ili sličnim navigacijskim sistemom. Kompanija tvrdi da je preciznost sistema jednako dobra i u uvjetima nulte vidljivosti.
VSR700 je letio i u uvjetima vjetra koji je puhao brzinom većom do 74 km/h, što se smatra uvjetima "jake oluje" pri kojim se na moru pojavljuju valovi visoki između 7 i 10 metara. Čak i iskusni letovi odbijaju da lete u ovakvim uvjetima, no prototio VSR700 je proveo osam sati u zraku tokom 14 letova te je uspješno sletio.
Airbus već radi na drugom prototipu helikoptera VSR700, koji će biti testiran kasnije ove godine.