Prvi Vahanin let trajao je samo 53 sekunde, ali je veoma značajan korak za razvoj letećih taksija o kojima se mnogo govori proteklih godina.
Airbus želi izgraditi flotu autonomnih i višenamjenskih letjelica koje se mogu koristiti za letenje s krova na krov u gradovima koji se svakodnevno bore s velikim saobraćajnim gužvama.
Poznati evropski konzorcijum za proizvodnju putničkih aviona pokrenuo je proizvodnju samovozećih letećih taksija početkom 2016. godine kao jedan od prvih poteza njegove podružnice u Silikonskoj dolini.
Letjelica nosi naziv Vahana što na sanskritskom znači božije vozilo ili božija planina.
"Naša namjera dugo je bila da kreiramo i proizvedeno električnu autonomnu letjelicu za jednog putnika koja će odgovoriti sve većoj potrebi rasterećenja saobraćaja. Naš prvi let s Vahanom predstavlja ogromnu prekretnicu u razvoju urbane zračne mobilnosti", kazao je Zach Lovering, izvršni direktor projekta Vahane.
Vahana je napredna letjelica koja može potpuno samostalno funkcionirati u zračnom saobraćaju. Prema planovima Airbusa, Vahana bi trebala biti vozilo s jednim putničkim mjestom ili dron za transport tereta. Moguće je kako će ispunjavati i obje funkcije.
Nakon uspješnog prvog testa, najveći izazov pred kompanijom je razvoj sistem navođenja i izbjegavanja koji bi osigurao da se vozilo ne zabije u druga vozila, zgrade, ptice ili druge prepreke u zraku.