Američke zračne snage i Boeing koriste dronove za inspekciju aviona prije letova
U tom procesu se zapravo koriste dronovi, AI i druga tehnologija za provjeru eventualnih oštećenja aviona, a provodi se u USAF-ovoj bazi Pearl Harbor-Hickam na Havajima u saradnji s Boeingom i kompanijom Near Earth Autonomy koja se bavi razvojem operativnih sistema za dronove.
Nova tehnika inspekcije se testira na teretnim avionima Boeing C-17 s ciljem smanjenja potrebnog vremena i kompleksnosti tradicionalnih vanjskih promjena, dok se poboljšavaju preciznost i pouzdanost.
Korištenjem prepoznavanja uzoraka i 3D modele, dronovi brzo snimaju detaljne informacije i šalju ih u sigurno spremište na verifikaciju. Ovaj inovativni pristup osigurava da se nijedan važan detalj ne propušta, dok istovremeno štedi sate.
"Inspekcija prije leta trenutno može potrajati do četiri sata, a sada to možemo uraditi za 30 minuta. Riječ je o značajnoj uštedi vremena i provjeri koja osigurava da je avion dostupan i spreman za polazak", rekao je Alli Locher, menadžer Near Earth Autonomyja.
"U konačnici ćete moći izvući broj repa, kliknuti bilo gdje na 3D model aviona i vidjeti historiju fotografija dijelova nastalih tokom njegovog životnog vijeka", dodao je on.
Tokom testiranja su dronovi i njihovi povezani procesi uspješno identificirali nivo štete u procentu od 76 i 78 posto. Iako ovo spada u "visoku C kategoriju", ipak je više u odnosu na 50 posto u slučaju čovjeka.
Boeing i Near Earth Autonomy planiraju proširiti asortiman dronova kako bi uključili otkrivanje oštećenja ispod površine, kao i dodatne letjelice kompatibilne za inspekciju. Nedavno je programiran Lockheed Marinov C-5 avion, a mogući kandidati su Boeing KC-135 i KC-46.