Otkriće potencijalnog električnog problema prošlog mjeseca uzrokovalo je prizemljenje više od 100 aviona koji pripadaju 24 kompanije širom svijeta.
Isporuke mnogih novih aviona su zaustavljenje, a Boeing i američka Federalna administracija za avijaciju rade kako bi riješili problem.
Međutim, kritičari su dobili novu "energiju" te tvrde da je 737 Max prerano vraćen u služnu te da uzroci dvije fatalne nesreće nisu detaljno analizirani i riješeni. Među kritičarima je i poznati zviždač Ed Pierson koji je već istakao vezu između niskih standarda proizvodnje u fabrici te električnih defekata srušenih aviona.
Boeing i FAA tvrde da se problem pojavio tokom testiranja tek proizvedenog primjerka aviona 737 Max 8 koji još nije dostavljen kupcu. Ustanovljeno je da električni sistemi u avionu nisu radili adekvatno, odnosno da je problem u lošim vezama zbog čega glavna pilotska instrument tabla i pomoćna jedinica kontrole energije nisu pravilno uzemljene. To može negativno utjecati na određene sisteme uključujući sistem zaštite motora od leda, zbog čega bi let i slijetanje bili nesigurni.
Podsjetimo, u prethodne dvije nesreće je poginulo 346 ljudi, a kao uzrok se navodi MCAS sistem koji je obarao nos aviona, što je dovelo do katastrofe.