Korak ka konačnom cilju
59

Boomov supersonični avion dobio dozvolu za testni supersonični let

D. B.
Kompanija Boom Supersonic je dobila dozvolu Federalne administracije za avijaciju (FAA) da testira svoj supersonični avion pri brzini većoj od 1 Macha.

Testovi su planirani za ovu godinu iznad pustinje Mojave u Kaliforniji, a rezultati bi mogli pomoći u dokazivanju izvodivosti dizajna u segmentima kao što su potrošnja goriva, brzina i karakteristike leta.

"Nakon prvog uspješnog leta aviona XB-1, radujem se ovom historijskkom supersoničnom letu. Zahvalni smo FAA-ju na podršci inovacijama i omogućavanju nastavka uloge aviona XB-1 u formiranju budućnosti supersoničnog putovanja", izjavio je Blake Scholl, osnivač i direktor komapnije Boom Supersonic.

Dozvola FAA-ja je stigla samo nekoliko sedmica nakon uspješnog testnog leta aviona X-B1 pri subsoničnoj brzini, koji su obavila dvojica testnih pilota. Prethodno su obavljene analize i procjene utjecaja na okolinu, a uslov je i da jedan avion prati XB-1 kako bi se nadgledala i snimala sigurnost leta.

Kompanija namjerava provesti 10 do 20 letova prije nego pokuša probiti granicu brzine zvuka. Cilj je dokazati performanse i kvalitet upravljanje te provjeriti sve sisteme tokom leta u namjeri da se demonstrira sigurna margina za granice treperenja/vibracije. Testni pilot Tristan Brandenberg, koji je poznat i kao Geppetto, upravljat će avionom tokom prvog supersoničnog leta.

Međutim, putnički letovi su još uvijek daleko. XB-1 je umanjena verzija Boomovog konačnog cilja, a to je komercijalni avion Overture koji će moći primiti nešto manje od 100 putnika te im ponuditi udobnost business klase. Kompanija je navela da će avion stizati od Tokija do Seattlea za 4 sata i 30 minuta.

Boom je dosad imao više problema, planovi testiranja su odgođeni zbog prekida saradnje Rolls-Royceom, proizvođačem motora. Kompanija se kasnije udružila s FTT-om u namjeri da razvije vlastiti prilagođeni mlazni motor Symphony. Uprkos poteškoćama, narudžbe već postoje, a među klijentima su aviokompanije American Airlines i United Airlines, koje su naručile više supersoničnih aviona.

Američka svemirska agencija NASA također radi na supersoničnom avionu X-59 sa smanjenim zvučnim profilom, a Boom Supersonic još uvijek nije objavio detalje o tome kako planira smanjiti sonični prasak.