Nakon odlaska RR-a
21

Boomov supersonični avion u problemu zbog nedostatka interesa dobavljača motora

D. B.
Kompanija Boom je nedavno izgubila partnera za mlazni motor namijenjen njenom suspersoničnom avionu Overture, a da problem bude veći, ostali veliki proizvođači motora nisu zainteresovani za ovaj projekt.

Nakon što je Boom potpisao ugovor s Rolls-Royceom za mlazne motore 2020. godine, ipak je prošle sedmice ostao bez ovog partnera. Još veći problem za Boom je što veliki proizvođači mlaznih motora među kojima su Pratt & Whitney, GE Aviation, Honeywell i Safran Aircraft Engines, trenutno nisu zainteresovani za projekt supersoničnog aviona.

Ipak, Boom tvrdi da je projekt i dalje "živ" te da će uskoro otkriti novog partnera za motore.

"Možemo samo potvrditi našu namjeru da predstavimo odabranog partnera za motore te transformisani pristup za pouzdan, isplativ i održiv supersonični let, a to ćemo učiniti nešto kasnije ove godine", saopćio je Boom za Business Insider.

Kompanija je primila 20 narudžbi za avion Overture od American Airlinesa, dok United želi 15 aviona. Plan Booma je da izgradi fabriku u Kaliforniji, a početak letova supersoničnog aviona se očekuje do 2029. godine.

U svom saopćenju koje se odnosi na povlačenje iz projekta, Rolls-Royce ja naveo da je "nakon pažljivog razmatranja odlučeno da tržište komercijalne supersonične avijacije trenutno nije prioritet za kompaniju te da neće nastaviti rad na programu".

Broj proizvođača koji mogu razviti mlazni motor za supersonični avion je ograničen, a jedan od najvećih više nije u projektu. Honeywell, Safron i GE su odbacili mogućnost svog učešća, dok je kompanija Pratt & Whitney saopćila da je efikasnost problem za supersonične avione. Drugi proizvođači su rekli da su fokusirani na smanjenje sagorijevanja goriva. To je primarni pravac industrije u ovom trenutku, posebno zbog kritika koje se odnose na doprinos aviona u globalnom zagrijavanju. Međunarodna organizacija civilnog vazduhoplovstva (ICAO) je nedavno kritikovala supersonična putovanja te je u svom izvještaju navela da bi se koristilo sedam do devet puta više goriva po putniku, po kilometru, u odnosu na standardne avione.

Iz Booma tvrde da bi koristili održivo avijacijsko gorivo (SAF), ali iz ICAO-a navode da bi to bio loš način korištenja SAF goriva, kao i da bi velika visina leta supersoničnih aviona značajno povećavala vrijeme zadržavanja emisije.