Google obilježava desetu godišnjicu Play Storea, predstavljen novi logo
Google je prestavio novi logo za svoju prodavnicu Play Store, a pored toga je i pokrenuo promociju 25. jula u kojoj nudi 10 puta više Play Pointsa u okviru programa nagrađivanja članova koji obavljaju kupovinu.
Kompanija je pokrenula Play Store 2012. godine kako bi ujedinila sve svoje online prodavnice pod jedan krov, Android Market (aplikacije), music, e-books i videos. Google je omogućiokupovinu svega što nudi putem jedne internet stranice ili nekoliko aplikacija. Jedno vrijeme je bilo moguće kupiti digitalni kiosk i hardver poput Nexus i Chromebook uređaja. Usluga je postala veoma popularna što nije iznenađenje s obzirom na njenu važnost za Android, a prodavnicu svakog mjeseca koristi više od 2,5 milijarde ljudi iz 190 zemalja.
U vrijeme desete godišnjice servis evoluira. Google je promijenio Play Newsstand u Google News 2018. godine, a Play Music je nestao 2020. godine nakon završene tranzicije na YouTube Music. Ove godine Google povlači Movies & TV sekciju te sadržaj prebacuje na TV aplikaciju. Play Store je još uvijek netaknut, ali je značajno fokusiraniji nego prije deset godina.
Također, Play Store je bio u središtu kontroverzi. Iako su Play Protect anti-malware sistem i propisi sigurnosti podataka učinili prodavnicu pouzdanijom nego u početku, još uvijek postoje povremeni slučajevi sumnjivih aplikacija akoje izbjegavaju Googleov sistem provjere.
Google je također kritikovan zbog svojih politika, a kreator igre Fortnite, Epic Games, kao i drugi, optužili su kompaniju da guši korištenje sistema plaćanja trećih strana pa čak i da blokira dogovore proizvođača. Goole je čak pooštrio svoje politike u junu zahtijevajući da mnoge aplikacije koriste Play Storeov sistem naplate.
Međutim, Evropska unija je djelomično preokrenula taj pristup zakonom koji zahtjeva pristup platformama za plaćanje trećih strana. Drugi regulatori su zahtijevali slične promjene.
Koliko god Play Store bio važan za Android i Google u cijelini, postoji šansa da će izgubiti dio svog utjecaja u godinama koje dolaze.