Istraživanjem je ustanovljeno da samo 32 posto tinejdžera između 13 i 17 godina uopće ne koriste Facebook, a podaci prethodnog istraživanja iz 2014. i 2015. godine su pokazalo da ih je tada na Fecebooku bilo 71 posto čime je ova društvena mreža nadmašila Instagram i Snapchat.
Kreatorica Gen Z sadržaja Jules Terpak je za TechCrunch kazala da tinejdžeri jednostavno ne pronalze vrijednost u Facebooku.
"Sada postoji više od pet snažnih društvenih platformi koje se mogu beskonačno pregledati, a za naše umove nije održivo da dijelimo niti dajemo prioritet našem odnosu sa svakom od njih. Zbog vremena i razuma, ljudi moraju eliminisati platforme kojima nedostaje poticaj za dodatnu vrijednost", izjavila je Terpak.
Ona smatra da Facebook, koji tinejdžeri često povezuju sa svojim roditeljima, ima malo toga za ponudizi Generaciji Z.
"Kultura koju njeguje prosječan korisnik Facebooka veoma je odvojena od onoga što danas privlači Gen Z populaciju na platformu te zrači energijom spama", kazala je ona.
Čak i 2013. godine kada je 77 posto online tinejdžera koristilo Facebook, mladi korisnici su imali negativan stav prema platformi.
"Facebook je još uvijek duboko integrisan u svakodnevni život tiinejdžera, ali se na njega ponekad gleda kao na pomoć i obavezu, a ne kao uzbudljivu novu platformu koju tinejdžeri mogu smatrati svojom", navodi se u Pewovom izvještaju iz 2013. godine. Čak i u tom istraživanju starom devet godina je navedeno da tinejdžeri pokazuju više entuzijazma za druge platforme, čak i ako ih ne koriste toliko kao Facebook. Taj trend je ostao konstantan, a nove generacije koje se pridružuju društvenim mrežama gotovo potpuno napuštaju Facebook.
Novi podaci Pewa su u skladu s internim izvještajima Facebooka. Prema dokumentima koje je otkrila zviždačica Frances Haugen, broj tinejdžera na Facebooku je pao za 13 posto od 2019. do 2021. godine, a taj procent je trebao pasti za 45 posto u naredne dvije godine. Ukupno gledano, korisnici Facebooka stagniraju, ali pad u ključnoj demografskoj grupi je loša vijest za društvenu mrežu i njeno poslovanje s oglasima koje je donosi najveći dio prihoda.
"Većina mladih vidi Facebook kao mjesto za ljude u četrdesetim i pedesetim. Mladi ljudi smatraju da je sadržaj dosadan, obmanjujući i negativan", navodi se u internom dokumentu Facebooka.
Iako su tinejdžeri umorni od Facebooka, od Instagrama ipak ne odustaju. To je još jedna platforma u vlasništvu kompanije Meta. Oko 62 posto tinejdžera koristi Instagram, što je povećanje s 52 posto u istraživanju obavljenom za 2014. i 2015. godinu.
TikTok nije ni postojao u vrijeme posljednjeg istraživanja, a sada ga koristi 67 posto američkih tinejdžera. Oko 95 posto tinejedžera kažu da koriste YouTube, ali mnogi samo zbog gledanja videa, a ne kao mjesto za online povezivanje s drugima. Npr., tinejdžer koji koristi YouTube za slušanje muzike je uključen u tih 95 posto.
TikTok je trenutno iznad Instagrama i Snapchata, koje koristi 62, odnosno 59 posto američkih tinejdžera. Stoga ga starije platforme pokušavaju "kopirati".
Ipak, tinejdžeri su svjesni da im korištenje društvenih mreža ne pruža uvijek društvenu konekciju kojoj su se nadali. Oko 36 posto tinejdžera smatra da provode previše vremena na društvenim mrežama. Samo 8 posto tinejdžera smatra da ne koriste dovoljno društvene mreže.
Oni koji smatraju da je Generacija Z ovisna o mobitelima, možda se varaju. Oko 45 posto tinejdžera tvrdi da se lako može odreći društvenih mreža.