Kandidat za načelnika
24

Adnan Šabani (Pokret Zenica): Rješavanje problema zagađenja, saobraćaja i poslovnih zona

E. M.
Adnan Šabani
Adnan Šabani
U utrci za gradonačelnika Zenice nalazi se pet kandidata, a portal Klix.ba je svakom od njih poslao ista pitanja, a odgovore smo dobili od svih osim od aktuelnog gradonačelnika Fuada Kasumovića. U ovom intervju donosimo odgovore kandidata Pokreta za gradonačelnika Zenice Adnana Šabanija.

U čemu vidite najveći problem u pogledu zagađenja zraka u Zenici i kako planirate da riješite isti?

Kompanija Arcelor Mittal Zenica zloupotrebljava činjenicu da je privreda Zenice oslonjena na nju, te ne ulaže dovoljno u filterska postrojenja. Inspekcije su preblage, pa se vlasniku isplati plaćati kazne umjesto da je pravio filtere i raditi na smanjenju emisija štetnih čestica. To se posebno odnosi na zagađenja tokom vikenda i u kasnim satima i tu ćemo sistemski raditi na rješenju. Kućna ložišta su problem i uz podršku pristupnih fondova EU i iz našeg budžeta subvencionirat ćemo utopljavanje domaćinstava i uvođenje u sistem obnovljivih izvora energije, prije svega sunčeve svjetlosti. Smanjenjem saobraćajnih gužvi, izgradnjom jednog ili dva mosta preko rijeke Bosne eliminisat ćemo saobraćajne gužve i riješiti problem zagađenja izduvnim gasovima. Divlje deponije riješit ćemo represivnim mjerama i uvođenjem eko policije. Otpad ćemo na Regionalnoj deponiji Mošćanica pretvarati u energiju koju ćemo koristiti između ostalog i za grijanje.

Kako riješiti saobraćajne gužve, povećati sigurnost u saobraćaju i riješiti stacionarni saobraćaj (parking)?

Za desetak mjeseci rada kao ministar za promet i komunikacije ZDK uspio sam deblokirati osmogodišnji zastoj u nastavku gradnje Glavne gradske magistrale. To je žila kucavica Zenice koju je osmislio rahmetli Husejin Smajlović i ovo što sada počinjemo raditi prema Raspotočju i Janjićima osim što će rasteretiti saobraćajne gužve, dat će poticaj razvoju privrednih subjekata u ovom dijelu grada. U Blatuši ćemo izgraditi novi most preko rijeke Bosne, direktno od podvožnjaka ići će se prema BP na Kamberovića čikmi i spojiti s današnjim M-17, dok ćemo istovremeno s petlje u Blatuši izvesti jedan krak koji će kroz Crkvičko brdo tunelom spojiti se s regionalnom cestom Zenica – Kakanj, tj. skratiti put do Kantonalne bolnice Zenica. Kod Islamskog centra planiram dati da se napravi pasarela kako bi pješaci s Kamberovića mosta odmah prelazili na drugu stranu i ne bi se stvarali zastoji između mosta i centra. Više biciklističkih i pješačkih staza, jedna ili dvije pasarele na GGM-u bit će efikasno sredstvo za veću sigurnost učesnika u saobraćaju. Problem stacioniranog saobraćaja riješit ćemo izgradnjom podzemnih i nadzemnih garaža u svim gradskim četvrtima.

Poslovne zone, razvoj - U čemu vidite najveći problem Zenice, gdje vidite prednosti i kako riješiti to i poboljšati status 4. grada u BiH?

Poslovne zone nam trebaju i njih ćemo nastaviti razvijati ali u saradnji s privrednicima, osluškujući potrebe privrednika i tržišta, a ne potrebe pojedinca za dodatnim bogaćenjem na uštrb budžeta Grada i građana. Postojeća zona Zenica 1 je OK i nju treba modernizovati ali prije svega dati ljudima vjetar u leđa, a ne slati im inspekcije i očekivati dodatne investicije. U Banlozima treba početi gradnju nove zone. Zeničku privredu trebamo učiniti nezavisnom od željezare! Ako su Sarajevo i Laktaši privlačni za investitore koji zapošljavaju i po više stotina radnika a kompanije nemaju dimnjaka, zašto Zenica kao geografsko srce BiH to ne može. Gradska uprava je totalno neefikasna, ona je usko grlo u razvoju Zenice i tu ćemo napraviti velike promjene, ne na uštrb uposlenika, nego sistema. Zloupotrebe inspekcija i ovlasti su veliki problem koji je osam godina kočio razvoj grada, čak je unazadio stanje u Zenici. Prednost Zenice je kvalitetna radna snaga i najbolji geografski položaj i putna povezanost. Imamo sve uslove da budemo broj 1 u BiH, a mi smo 4. grad u Kantonu! To ćemo promijeniti.

Sport i sportska infrastruktura - Zenica je poznata kao grad sporta. Kako riješiti finansiranje sportskih kolektiva i kako unaprijediti dodatno infrastrukturu?

To je veliki problem koji će nam ostaviti dosadašnji gradonačelnik. Osam godina sistemski je urušavao sport i infrastrukturu tako što je uštede radio na održavanju objekata, kažnjavajući i radnike koje je zatekao od svoga prethodnika. Koliko je teško, podizanje zeničkog sporta i izgradnja infrastrukture će mi biti najdraži i najlakši posao. Zeničani vole sport i klubove koji su simboli ovog grada. Imamo struku, imamo djecu i omladinu, a imamo i novca u budžetu koji se bacao uz vjetar iz inata, samo da ne bude Čelika i sporta. POKRET je u svom programu Zenica za 10 rekao da ćemo 4 miliona KM prve godine ubrizgati u sport i svake godine taj će iznos biti veći. Želimo imati klubove u premijerligama u svim sportovima i da se na Bilinom polju i u Areni svaki vikend igraju međunarodne utakmice. To mi je cilj jer je to i finansijska dobit za sve u Zenici!

Kako poboljšati subjektivni osjećaj ljudi, njihov život i boravak u Zenici, šta ste u razgovoru s ljudima prepoznali kao najveće probleme?

Najveći problem su definitivno loši međuljudski odnosi koje je od prvog dana generirao dosadašnji gradonačelnik Kasumović. Zavadio je Zenicu sa svima, nije napravio nijedan most s gradovima, općinama, državama za osam godina gazdovanja gradom. Moramo se izmiriti i raditi u interesu grada, samim tim i svojih porodica. Zenica je prelijep grad s velikim potencijalima. Ako bar smanjimo nepotizam, zaustavimo zapošljavanje i napredovanje podobnih a nesposobnih, nastavit će nam odlaziti mladi i ne samo oni, nego i zaposleni koji vide da nema smisla boriti se s vjetrenjačom. Zato se trebamo okrenuti kvalitetnim ljudskim resursima.

Jedan segment iz Vaših programa?

Obdaništa za svu zeničku djecu će biti besplatna. Modernizovat ćemo obdaništa, vratiti ponos radnicima u njima, podržat ćemo natalitet kao niko do sada i mlade ćemo podržavati kroz sufinansiranje rješavanja prvog stambenog rješenja.