Alternativni kurikulum za historiju u BiH predstavljen u Sarajevu
Ovaj projekat realiziralo je udruženje nastavnika i profesora historije Bosne i Hercegovine EUROCLIO - HIP BiH, koje je nedavno u Ottawi proglašeno jednim od tri pobjednika prestižne svjetske nagrade za globalni pluralizam za 2019.
Projekat je trajao od januara 2018. do oktobra 2019.
Udruženje EUROCLIO HIP- BiH ovim kurikulumom pokušalo je inicirati pozitivne promjene u nastavnim planovima i programima za nastavu historije u osnovnim školama i kreirati obrazovni model koji bi pomogao kreatorima obrazovnih politika u BiH na planu inovacije i modernizacije izučavanja historije.
Tako je ponuđena alternativa važećim državnim kurikulumima.
"Svjesni smo koliko historija predstavlja vruću temu u okviru koje se spore i u historiografiji i u obrazovnim politikama. U našem fokusu su vrijednosti građanskog društva, univerzalne slobode, jednakost i pravda. Nadamo se da će historija da postane oruđe kojim ćemo osposobljavati mlade generacije da proučavanje prošlosti vide na jedan pozitivan način", poručeno je sa promocije.
Profesor Edin Veladžić je kazao da smo "svjedoci u posljednjih par godina tendencije ratova za historijski narativ", što se ovim kurikulumom nastoji i promijeniti.
"Ovo je novi pristup, pokušaj da probamo historijske procese posmatrati kroz sedam univerzalnih vrijednosti, a to su mir, saradnja. sloboda , odgovornost, jednakost, solidarnost i život", kazao je Veladžić.
Autori ovog alternativnog kurikuluma su Slavojka Beštić -Bronza, Bojana Dujković- Blagojević, Melisa Forić-Plasto, Elma Hašimbegović, Senada Jusić-Dučić, Fahd Kasumović, Marija Naletilić, Edin Radušić i Edin Veladžić.