ECRI naglašava posebnu važnost u primjeni i daljem razvoju zajedničke jezgre nastavnih planova i programa, a snažno preporučuje da se osigura inkluzivno i nedskriminatorno okruženje za učenje u svim školama.
Komisija je također snažno preporučila uklanjanje svih simbola koji predstavljaju diskriminaciju na vjerskoj ili nacionalnoj osnovi.
ECRI nije primila informacije koje bi ukazivale na to da se poduzimaju koraci kako bi se zaustavili svi oblici segregacije u školama. Istovremeno, vlasti Bosne i Hercegovine priznaju da postoji problem zbog segregacije u obrazovnom polju, posebno po pitanju prakse "dvije škole pod jednim krovom" i jednonacionalne škole.
Vlasti su obavijestile ECRI da su u nekim kantonima Federacije Bosne i Hercegovine aktivnosti povezane sa zajedničkom jezgrom nastavnih planova i programa implementirane. Međutim, ti sadržaji sastojali su se od pilot projekata i aktivnosti obuke. Iako je takav pripremni rad koristan, ECRI i druga relevantna tijela navode da to nije potpuna primjena zajedničke jezgre nastavnih planova i programa koje su oni preporučili.
ECRI je svjestan da je obrazovanje područje djelovanja koje, prema ustavu zemlje, spada u ovlasti entiteta. U tom je kontekstu razočaravajuće vidjeti kako vlasti na svim nivoima nisu uspjele ostvariti napredak u području od tako ključnog značaja za izgradnju inkluzivnog društva i prevazilaženje duboko usađenih etničkih podjela u zemlji.
U zaključku se navodi da ECRI smatra da ova preporuka nije provedena.