Pravog robota lansirat će krajem 2015. godine, a lansiranje će uživo pratiti Science i Discovery kanali. Tim je prije desetak dana uspio lansirati raketu ''Interorbital Systemsa CPM TV'' na prvom testnom letu s civilnog aerodroma iz pustinje Mohave u Californiji.
Utrku na Mjesec organizira popularni internet pretraživač Google, a uvjeti Googleovog takmičenja su da je letjelica u potpunosti privatno finansirana te da se spusti na površinu Mjeseca i pređe, najmanje, 500 metara po površini i o tome na Zemlju pošalje sliku i druge naučne podatke. Tim koji prvi uspije dobit će 30 miliona dolara.
Stanojević koji je s Kevinom Myrickom osnovao ''Synergy Moon'' za Agenciju FENA kaže da se za vrijednu nagradu bori 18 timova. Kada je projekt pokrenut 2007. godine prijavilo se 30 timova, ali mnogi su vremenom odustali.
Cilj slanja rakete i dvaju robota, od kojih jednog prave u Tuzli, jest i promocija međunarodne saradnje u istraživanju svemira,s obzirom da tim ''Sinergy moon'' radi s radnim grupama u 15 zemalja.
InterPlanetary Ventures, Human Synergy Project i Interorbital Systems su se udružili i postali jedan tim ''Synergy moon'' kao oficijelni tim ''Google Lunar X PRIZE'' putovanja na Mjesec.
Tim će koristiti direktno lansiranje modularne rakete s robotskom letjelicom i vozilom, koja će sletjeti na površinu Mjeseca prije kraja 2015. godine. To vozilo će napraviti vožnju od 500 metara po Mjesečevoj površini i poslati uživo TV sliku nazad na Zemlju.
"Dokazat ćemo da međunarodni tim iz privatnog sektora može uraditi ono što nikada nije urađeno prije, a to je poslati privatnu letjelicu u svemir van putanje Zemlje", kazao je Stanojević.
Dodao je da tim predstavljamo saradnju pojedinaca iz više od 15 zemalja.
Članovi tima su, kako navodi, pioniri u ljudskom putovanju u svemir i istraživanju planeta.
Istaknuo je da će tehnološke inovacije tog tima omogućiti ljudsko putovanje u svemir, privatno lansiranje satelita, i kolonizaciju Solarnog sistema ekonomičnim i mogućim za svakoga.
Kroz istraživanje zračnog prostora, usluge lansiranja rakete, i širok spektar javnih događaja i kampanja informiranosti, cilj tima je da inspiriše i ohrabri želju čovječanstva da istraži Mjesec, Mars, i ostali svemir.
"Naš duh je spoj društvenog poduzetnika i ekstremnog avanturiste, pristupajući svijetu s kreativnim nagonom umjetnika i vještinama za rješavanje problema inžinjera. Naš plan za rast uključuje i finansiranje privatnog sektora i jedinstvenu inkluziju visokoprofitnih prilika sponzorisanja za neke od svjetski poznatih brendova koji su spremni da prenesu svoju poruku na globalnom nivou. Mi ohrabrujemo međunarodnu, interdisciplinarnu saradnju i inovacije spajajući svemir, umjetnost, i humanističke nauke", pojašnjava Stanojević.
Osim misije da osvoje nagradu tim želi nastaviti razvijati istraživanje svemira, inovativnih tehnologija i daljih usluga, a sve s ciljem da približi svemir čovječanstvu.
Stanojević kaže da radi na tome da na robotu "Tesla" koji će do kraja 2015. godine biti na Mjesecu pošalje i prepoznatljivi, popularni, bosanskohercegovački burek.
"Želja da neki bh. prehrambeni proizvod pošalje u svemir je od početka projekta, a kaže, da je burek taj koji ''zaslužuje'' putovanje", rekao je na kraju razgovora Nebojša Stanojević.